Natywna emulacja PS3 na PS5 to mission impossible? Ograniczenia techniczne mogą pokrzyżować plany Sony
Emulacja PlayStation 3 na PlayStation 5 może napotkać poważne trudności techniczne, głównie z powodu unikalnego procesora Cell, który napędzał PS3.
Eksperci z Digital Foundry wskazują, że koprocesory SPU (Synergistic Processing Units) w procesorze Cell są problematyczne do emulacji na nowoczesnych procesorach x86. Gry mocno wykorzystujące SPU mogą doświadczać poważnych problemów z wydajnością, jak ma to miejsce w emulatorze RPCS3 na PC.
Jednym z możliwych rozwiązań byłoby wydawanie mniej złożonych tytułów, które nie są aż tak bardzo zależne od SPU. Jednak to podejście nie rozwiązuje problemu z bardziej wymagającymi technicznie grami first-party, jak Killzone 2, które mogłyby poprawnie nigdy nie działać na PS5.
Niektóre gry mogłyby działać lepiej na PS5 niż na oryginalnym sprzęcie, zwłaszcza te, które wykorzystywały tylko główny rdzeń procesora Cell. Ulepszenia mogłyby obejmować lepszą wydajność i jakość obrazu.
Digital Foundry sugeruje, że Sony mogłoby pracować nad indywidualnymi grami, zamiast próbować emulować całą bibliotekę PS3. Obecnie gry na PS3 są dostępne na PS5 tylko przez strumieniowanie. Miejmy nadzieję, że Sony znajdzie sposób na natywną emulację, umożliwiając granie w klasyki na nowoczesnym sprzęcie.