GTA 5 nie otrzymało fabularnych DLC przez tryb Online. Były pracownik Rockstar potwierdza
Domysły graczy okazały się prawdą. Sukces GTA Online przyczynił się do anulowania zaplanowanych dodatków fabularnych. Były pracownik Rockstar zabiera głos.
Grand Theft Auto 5 to ewenement na skalę światową. Produkcja pojawiła się jeszcze na PS3 oraz Xbox 360 i po ponad dziesięciu latach od premiery dalej znajduje się w czołówce bieżących rankingów sprzedaży. Sukces gry jest ogromny, co dobitnie pokazują statystki. GTA 5 sprzedało się w ponad 200 milionach egzemplarzy.
Ten wynik to w głównej mierze zasługa trybu Online, który jest niesamowicie popularny. Początkowe plany na rozwój gry były jednak nieco inne. Jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że rozwijane były dodatki fabularne, w tym DLC z Trevorem. Ostatecznie zostały one anulowane. Gracze mieli swoją teorię odnośnie tej decyzji i okazuje się, że najprawdopodobniej jest ona w 100% prawdziwa.
Joseph Rubino odpowiedzialny był za pracę kamery oraz tworzenie cinematiców. Były pracownik Rockstar wystąpił w materiale na kanale SanInPlay. Rubino przyznał, że w pewnym momencie zajmował się tworzeniem dodatku z Trevorem. Dodatku, który został anulowany przez sukces GTA Online.
Podzieliliśmy nasze zespoły na dwie części, więc zostałem przy GTA Online, a potem przy tym DLC, w którym Steven Ogg był bardzo ważną postacią. Później część zespołu przeszła do wczesnych prac nad Red Dead Redemption 2.
Kiedy pojawiło się GTA Online, to stało się wielką dojną krową, a ludzie bardzo pokochali ten tryb. Trudno było argumentować, że samodzielne DLC zdoła przebić Online. Myślę, że patrząc teraz wstecz, powiedziałbym, że prawdopodobnie można zrobić obie rzeczy, ale to była decyzja biznesowa, którą podjęli.
Zobaczymy, jak sytuacja wyglądać będzie w przypadku GTA 6. Gra z pewnością zdominuje rynek, a tryb Online znów otrzyma gigantyczne wsparcie po premierze.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Grand Theft Auto V.