The First Descendant na PS4 i PS5. Analiza wydajności ujawnia zaskakujące różnice
Nowe porównanie wideo przygotowane przez ElAnalistaDeBits rzuca światło na wydajność gry The First Descendant na konsolach PlayStation. Analiza obejmuje wersje dla PS4, PS4 Pro i PS5, prezentując różnice w rozdzielczości i płynności rozgrywki.
Główna różnica między wersjami tkwi w rozdzielczości obrazu. Przejście z PS4 przez PS4 Pro do PS5 przynosi zauważalną poprawę ostrości i detali scenerii, co znacząco wpływa na ogólne wrażenia wizualne.
PlayStation 5 oferuje kilka trybów graficznych:
- Tryb jakości: 2160p przy 30 FPS lub 1800p z ray tracingiem
- Tryb zrównoważony: 1440p i 40 FPS (60 FPS z generowaniem klatek)
- Tryb wydajności: 1440p i 60 FPS (90 FPS z generowaniem klatek)
Testy wykazały, że tryby z generowaniem klatek charakteryzują się zmienną częstotliwością odświeżania, podczas gdy stałe zapewniają „w miarę” stabilną wydajność.
The First Descendant jawi się jako ambitna produkcja, szczególnie pod względem technicznym. Wykorzystanie najnowszych technologii pozwoliło deweloperom stworzyć grafikę wysokiej jakości, która imponuje na wszystkich platformach.
Warto zauważyć, że mimo różnic w wydajności, gra prezentuje się dobrze na każdej z analizowanych platform. PS5 oczywiście oferuje najbardziej zaawansowane opcje graficzne, ale posiadacze PS4 i PS4 Pro również mogą liczyć na satysfakcjonujące doświadczenie.
Analiza ElAnalistaDeBits potwierdza, że The First Descendant to tytuł, który stara się wykorzystać pełen potencjał sprzętu, na którym działa — choć przyda się jeszcze optymalizacja i uporanie z „paroma błędami”. Różnorodność trybów graficznych na PS5 pozwala graczom dostosować ustawienia do swoich preferencji, wybierając między najwyższą jakością obrazu a maksymalną płynnością rozgrywki.