Microsoft pod ostrzałem za podwyżki Xbox Game Pass – specjaliści analizują. „Xbox nienawidzi ludzi”
Szerokim echem odbija się najnowszy komunikat w sprawie wyższych opłat za różne warianty Game Passa. Gracze krytykują amerykańskiego producenta, specjaliści i dziennikarze wyjaśniają.
Wyższe ceny Game Passa stały się faktem. Z rana informowaliśmy o najświeższej decyzji Microsoftu dotyczącej zmian we flagowym abonamencie – na rynku pojawi się Xbox Game Pass Standard, w ramach której użytkownicy nie będą mogli liczyć na nowe gry już od dnia premiery. Jednocześnie wzrosną ceny wybranych opcji subskrypcji.
W sieci zawrzało – pod jednym z wpisów informujących o podwyżkach gracze analizują modyfikacje cen, a część z nich zwraca uwagę na niekorzystny stan dla społeczności Xboksa. Padają nawet śmiałe słowa, że „Xbox nienawidzi ludzi, którzy kupili konsole Xbox”.
Xbox naprawdę szczerze nienawidzi ludzi, którzy kupili Xboksa lmao.
Xbox really legitimately hates the people who bought an Xbox lmao
— Noir 浮世 (@madcap412) July 10, 2024
PC znów wygrywa LMAOOOOOOO.
PC wins again LMAOOOOOOOO
— SG🇿🇼 (@seannmg7) July 10, 2024
Jednocześnie przytaczane są wypowiedzi Sarah Bond – szefowej Xboksa – która jeszcze w maju 2024 roku mówiła o znaczeniu Xbox Game Pass dla Microsoftu oraz graczy. W trakcie wywiadu był poruszany temat gier w dniu debiutu w usłudze. Wiemy jednak doskonale, że produkcje dostępne od premiery w żaden sposób nie znikają z abonamentu – będą jednak dostępne w Xbox Game Pass Ultimate i PC Game Pass.
Chciałbym, by to stało się viralem
Sarah Bond, maj 2024...
"Co ważniejsze, otrzymasz każdą z naszych gier pierwszego dnia w Game Pass"
"Utrzymanie tego jest czymś naprawdę wyjątkowym dla graczy Xbox i ZASADNICZYM dla nas".
WSZYSTKO, CO ROBIĄ, TO KŁAMSTWO.
Would hate for this to go viral
— THE RED DRAGON (@TWTHEREDDRAGON) July 10, 2024
Sarah Bond May 2024...
"More Importantly you get every single one of our games day one in Game Pass"
"Keeping that is something really special for Xbox players and ESSENTIAL to US"
ALL THEY DO IS LIE pic.twitter.com/aHVejpNjiX
Do sprawy odnoszą się branżowi analitycy i dziennikarze, wskazując na wszelkie przyczyny stojące za podwyżką Xbox Game Pass i pewną zmianą strategii Microsoftu. Christopher Dring z redakcji GamesIndustry.biz mówi otwarcie, że to podejście giganta z Redmond „wydawało się nieuniknione” i jest „rozsądne”. Co więcej, to Xbox Game Pass Ultimate stało się „prawdziwą reprezentacją wizji Xboksa”.
Wydawało się nieuniknione, że Xbox zwiększy ceny Game Pass i wydaje się to rozsądne. Dla tych, dla których "dzień i data" jest głównym punktem sprzedaży, jest to potencjalnie spory skok (jeśli nie korzystają z Ultimate), ale platforma AAA Xbox wygląda bardzo dobrze, więc miejmy nadzieję, że fani nadal będą dostrzegać wartość.
Wzrost na PC jest znacznie mniejszy, ale nadal jest to obszar wzrostu dla Xbox pod względem użytkowników, więc ma to sens.
Stworzenie poziomu, w którym "dzień i data" nie jest jego częścią, jest również fajną opcją. PS+ cieszy się popularnością i istnieje spora grupa graczy, którzy postrzegają subskrypcję przede wszystkim jako sposób na granie w starsze tytuły, które mogli przegapić.
Ale Game Pass Ultimate reprezentuje prawdziwą wizję Xboksa. Cross-play, cross-progresja, granie w dowolnym miejscu, jeden wielki bufet gier we wszystkich kształtach i rozmiarach... A po zeszłomiesięcznym Showcase wygląda to na całkiem niezły pakiet.
It felt inevitable Xbox would increase its Game Pass pricing, and this seems reasonable. For those where 'day and date' is the main selling point, it's a potentially sizeable jump (if they're not on Ultimate), but the AAA Xbox slate is looking very good, so hopefully fans will…
— Christopher Dring (@Chris_Dring) July 10, 2024
Daniel Ahmad oraz Jeff Grubb zauważają, że Microsoft mógł być niezadowolony z powolnego przyrostu liczby subskrybentów. W obliczu dodania do Game Passa chociażby produkcji z serii Call of Duty, podwyżki i modyfikacja podejścia to zagranie czysto biznesowe. Ale jak wskazuje Grubb, „nie jest to odpowiedź na problemy Xboksa”.
Jednym z czynników, który wpłynął na ten ruch, jest fakt, że Game Pass nie odnotowuje silnego wzrostu poza obecną bazą instalacyjną konsoli Xbox.
Dlatego też celem wobec obecnych graczy konsolowych jest zachęcenie ich do przejścia na droższą warstwę Ultimate z grami Day One / grami w chmurze itp.
Gracze PC i mobilni nie kupowali Game Pass w tempie oczekiwanym przez Microsoft, a ta kohorta jest miejscem, z którego musi pochodzić wzrost liczby użytkowników, dlatego też warstwa Game Pass na PC nadal będzie zawierała gry od dnia premiery.
One factor that influenced this move is that Game Pass is not seeing strong growth beyond the current Xbox console install base.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) July 9, 2024
Therefore, the goal for current console gamers is to incentivise an upgrade to the higher priced Ultimate tier with day one games / cloud gaming etc… https://t.co/ZcpwTXuX0c
Nie zdobywają subskrybentów tak, jak myśleli. To nie jest odpowiedź na problemy Xboksa. Mówili o dotarciu do 2 miliardów graczy. Już o tym nie mówią. Nadal wierzą w Game Pass, ale to nie koniec. I nie jest to zaskakujące.
It's not gaining subscribers like they thought it would. It is not the answer to Xbox's problems. They talked about reaching 2 billion gamers. They don't talk about that anymore. They still believe in game pass, but it is not the end all be all. And this isn't surprising. https://t.co/ygzEWWlMn0
— Grubb (@JeffGrubb) July 10, 2024