Riot Games rezygnuje z ważnego projektu. Koniec marzeń o konkurencie dla Super Smash Bros.
Riot Games, twórca popularnego League of Legends, podjął zaskakującą decyzję o anulowaniu projektu o kryptonimie “Pool Party”.
Była to niezapowiedziana bijatyka platformowa osadzona w uniwersum LoL, inspirowana serią Super Smash Bros. Informacja ta, potwierdzona przez obecnych i byłych pracowników firmy, ujawnia, że nad grą pracował zespół liczący 70-80 osób.
Projekt "Pool Party" miał ambitne plany. Riot Games dostrzegło w nim szansę na wsparcie sceny e-sportowej, w przeciwieństwie do Nintendo, które często krytykowano za brak wsparcia dla konkurencyjnego ekosystemu Smash. Jednak w trakcie rozwoju koncepcja gry ewoluowała, przesuwając się w kierunku bardziej casualowej rozgrywki, co wywołało frustrację wśród części zespołu.
Decyzja o anulowaniu projektu była częściowo spowodowana oceną rynku po niezbyt udanym debiucie otwartej bety MultiVersus, darmowej bijatyki z postaciami Warner Bros. Kierownictwo Riot Games uznało, że apetyt konsumentów na konkurenta dla Smash może być mniejszy niż początkowo zakładano.
Joe Hixson, starszy dyrektor ds. komunikacji w Riot Games, skomentował sytuację, mówiąc: "Zawsze mamy kilka projektów w różnych fazach badań i rozwoju, a ich rotacja zdarza się kilka razy w roku."
Anulowanie "Pool Party" ma konsekwencje kadrowe. Około połowa zespołu otrzymała oferty przeniesienia wewnątrz firmy, inni są w trakcie poszukiwania nowych stanowisk. Niestety, 10 osób prawdopodobnie straciło pracę lub odeszło z firmy. Warto zaznaczyć, że Riot Games nadal pracuje nad inną bijatyką - "2XKO", tytułem 2 na 2, którego premiera planowana jest na 2025 rok.
Ta decyzja wpisuje się w szerszy trend w branży gier w 2024 roku, charakteryzujący się zwiększoną liczbą zwolnień, zamknięć studiów oraz anulowań i opóźnień projektów. Szacunki wskazują, że liczba zwolnień w tym roku już przekroczyła całkowitą liczbę z 2023 roku.
Zbiegiem okoliczności, w tym samym czasie ogłoszono zawieszenie na czas nieokreślony serii turniejów Big House Smash Bros., jednego z najważniejszych wydarzeń w społeczności Smash, co dodatkowo podkreśla trudności, z jakimi boryka się obecnie scena bijatyk.