Hideo Kojima tłumaczy, dlaczego Metal Gear był grą przełomową. Powód jest inny niż myślicie

Gry
1317V
Kojima
Grzegorz Cyga | 15.07, 18:36

Metal Gear jest dziś postrzegany nie tylko jako gra, która przerodziła się w kultową dziś serię, ale też tą, zapoczątkowującą cały gatunek skradanek. Jednak zdaniem Hideo Kojimy to nie dlatego wyprzedziła ona swe czasy.

Dziś, 37-letnia gra wydana m.in. na MSX i Commodore'a 64 może nie robić tak dużego wrażenia, jak jej późniejsze kontynuacje wydawane na przełomie XX i XXI wieku, to nie można zaprzeczyć temu, że była jedną z pierwszych skradanek, jakie powstały. A co ważniejsze, to ona spopularyzowała gatunek stealth.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pierwsza stworzona w pełni przez Hideo Kojimę produkcja dziś jest rozpoznawalna m.in. za sprawą projektu poziomów, który umożliwiał omijanie przeciwników bez konieczności ich zabijania, m.in. dzięki możliwości przebrania się. Jednak zdaniem twórcy, to jeden, szczególny element sprawił, że ta gra wyprzedziła swoje czasy. Dla Kojimy ponadczasowość jest zasługą wprowadzenia nadajnikoodbiornika. 

[...] Największym wynalazkiem było włączenie do narracji koncepcji radiowego nadajnika-odbiornika. Co więcej, był interaktywny, umożliwiając wysyłanie i odbieranie komunikatów. Gra toczy się wraz z graczem, więc gdy dramat dzieje się pod nieobecność gracza (bez jego wiedzy), jego uczucia zostają oderwane. Jednak dzięki transceiverowi można przedstawić obecną sytuację gracza, podczas gdy historia lub sytuacja innych postaci może zostać przedstawiona równolegle; tożsamość Bossa, zdrada postaci, śmierć członka zespołu itd. mogą być ukazane jednocześnie. Może także pomóc zmotywować graczy oraz wyjaśnić rozgrywkę i zasady. Chociaż chwalono tylko część związaną ze skradaniem się, większość współczesnych strzelanek również wykorzystuje ten chwyt z nadajnikoodbiornikiem.

Źródło: Gamesradar.com

Komentarze (21)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper