Sukces Baldur's Gate 3 okazał się... kłopotliwy? Larian Studios zaskakuje wyznaniem
Sukces Baldur's Gate 3 przerósł najśmielsze oczekiwania twórców z Larian Studios. Gra zdobyła tak wiele nagród, że paradoksalnie... spowolniło to prace nad nowymi projektami studia. Tę zaskakującą informację ujawnił Swen Vincke, szef Larian Studios, w wywiadzie dla magazynu Edge.
Vincke wyjaśnił, że liczba nagród stała się „prawdziwym problemem”. Studio musiało wysyłać członków zespołu na zasadzie rotacji, aby je odbierać, co wpłynęło na tempo prac nad aktualizacjami i przypuszczalnie nowymi grami.
„To wpłynęło na rozwój. Za bardzo” – przyznał Vincke. Baldur's Gate 3, uznany za jeden z największych hitów 2023 roku, zdobył tytuł gry roku od niemal wszystkich liczących się instytucji, w tym New York Video Game Critics Circle, The Game Awards i Game Developers Choice Awards.
Choć Larian jest wdzięczny za uznanie, Vincke przyznał, że sytuacja jest „zaskakująco stresująca emocjonalnie”. Ciągłe wysyłanie kluczowych członków zespołu na ceremonie spowodowało „fragmentaryczne rozpracowanie” projektów. Paradoksalnie, sukces gry sprawił, że otrzymuje ona więcej aktualizacji niż początkowo planowano.
Ta niezwykła sytuacja pokazuje, jak ogromny sukces może nieoczekiwanie wpłynąć na pracę studia. Niewątpliwie wielu deweloperów chciałoby mieć takie „problemy”. Pozostaje pytanie: czy kolejny projekt studia powtórzy sukces Baldur's Gate 3?
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Baldur's Gate III.