Black Myth: Wukong dla każdego? Ujawniono kontrowersyjny system trudności
Black Myth: Wukong, jedna z najbardziej wyczekiwanych gier inspirowanych gatunkiem soulslike, zaskoczy graczy innowacyjnym podejściem do trudności rozgrywki. Według najnowszych informacji niektórzy bossowie w grze będą dostosowywać się do umiejętności gracza, co może znacząco wpłynąć na doświadczenie z gry.
System ten działa w oparciu o czas potrzebny graczowi do pokonania początkowej formy bossa. Jeśli gra uzna, że radzi sobie zbyt dobrze, zaoferuje dodatkowe fazy walki, zwiększając wyzwanie. Z drugiej strony, jeśli gracz będzie miał trudności, gra może „zlitować się” i ograniczyć liczbę faz.
Certain bosses in Black Myth: Wukong will only enter the second phase if you manage to defeat them within a certain time frame. #PS5 pic.twitter.com/IoMFACL2b9
— GermanStrands (@GermanStrands) July 13, 2024
To podejście stoi w kontrze do tradycyjnego systemu balansowania trudności. Zamiast oferować stałe poziomy trudności, gra dynamicznie dostosowuje się do gracza. Może to zachęcać do bardziej agresywnego stylu gry, gdyż zbyt defensywne podejście może ograniczyć dostęp do pełnej liczby faz bossów.
Biorąc pod uwagę, że w grach typu soulslike bossowie często mają kilka form, ta mechanika może wywołać kontrowersje, szczególnie jeśli nie będzie możliwości jej wyłączenia. Co ciekawe, wcześniejsze zapowiedzi sugerowały, że Black Myth: Wukong będzie umiarkowanie trudne.
Premiera Black Myth: Wukong zaplanowana jest na 20 sierpnia 2024 roku na PC i PS5, z wersją na Xbox Series X|S mającą pojawić się w późniejszym terminie. Czy ten innowacyjny system trudności spotka się z aprobatą graczy, czy wywoła falę krytyki? Czas pokaże.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.