Microsoft reaguje na krytykę „grania na Xboksie bez Xboksa”. „Zawsze chodzi o wybór”
Microsoft w ostatnich dniach zaskakuje, zachęcając graczy do sprawdzania katalogu Xboksa bez posiadania konsoli, co spotkało się z ostrą krytyką. Sytuację skomentował Stein.
„Nie ma konsoli, nie ma problemu” – te słowa pojawiły się w najnowszej kampanii marketingowej Microsoftu, w której promowane jest granie w produkcje dostępne na Xboksie z wykorzystaniem Amazon Fire TV i streamingu.
Pomysł został dobrze przyjęty przez klientów, którzy posiadają sprzęt Amazonu i chętnie sprawdzą możliwości technologii amerykańskiej korporacji, lecz tutaj do głosu dochodzą wierni fani Microsoftu, którym przeszkadza kampania marketingowa. Gigant z Redmond na każdym kroku podkreśla, że gracze nie potrzebują już Xboksa.
Stein, kierownik ds. mediów społecznościowych w Xboksie, zareagował na tę krytykę i napisał długą wiadomość. Jego zdaniem Microsoft, nawiązując współpracę z Amazonem, po prostu dał graczom wybór.
Czytałem niektóre negatywne opinie na temat chmury i tego, że większy wybór oznacza mniej dla innych? To nie jest logiczne. Mamy...
[Xbox] Series X | S i 3 nowe modele konsol ujawnione w czerwcu!
Chmura na urządzeniach mobilnych, przeglądarkach, Meta VR, Samsung TV, a teraz Amazon Fire Stick!
Gry First-Party od legendarnych deweloperów (w wielu ekosystemach!!)
Xbox Game Pass i Game Pass PC!!!
Gry 3rd Party i świetne partnerstwa z takimi ikonami jak Square Enix i nie tylko!
Wszystko to w ekosystemie, który wspiera cross-play/progresję/zakupy tam, gdzie jest to zaimplementowane!
Zawsze chodzi o wybór, a twój wybór nie wyklucza innych. Wszystko rośnie razem jako połączone ekosystemy, a nie silosy.
Trudno nie zgodzić się z przedstawicielem Xboksa, bo taka koncepcja ma sens. Stein jednak skupił się na ogólnym zagadnieniu chmury, nie komentując działań zespołu do spraw marketingu, a bez wątpienia to właśnie tutaj pojawia się największy problem ostatnich decyzji Microsoftu.
Łatwo jednak dostrzec, że Microsoft w pewnym stopniu podąża wyznaczoną strategią – chce zaoferować usługę jak największej liczbie graczy. Firma w pierwszej kolejności przeniosła tytuły na PC, następnie rozpoczęła oferowanie Game Passa na kolejnych ekranach, w ostatnim czasie dostarczyła wybrane produkcje ekskluzywne konkurencji, a teraz jeszcze nawiązała współpracę z Amazonem.