EA Sports wsłuchuje się w głos społeczności i ujawnia pierwsze szczegóły na temat zmian w EA Sports FC 25
Rozpoczęła się kampania promocyjna EA Sports FC 25. Obejmuje ona nie tylko różnego rodzaju reklamy, ale także opis zmian, jakich dokonali twórcy.
EA Sports FC 25 zapowiada się na odsłonę, która wprowadzi do gry wiele nowych elementów. Dlatego deweloperzy postanowili rozbić ich omówienie na blogi, których publikacja została zaplanowana na lipiec i sierpień.
Pierwszy z nich właśnie się ukazał i skupia się on na największych nowościach dotyczących rozgrywki i istniejących trybów.
ULTIMATE TEAM
Nie jest tajemnicą, że sercem każdej kolejnej części jest moduł Ultimate Team. Twórcy odświeżyli jeden z jego kluczowych trybów Division Rivals, który umożliwia graczom awansowanie do wyższych lig i mierzenie się z coraz to lepszymi graczami. Do tej pory o tym, w jakiej dywizji się znajdowaliśmy i jakie nagrody otrzymywaliśmy, decydowała ilość zwycięstw. Teraz natomiast o kwalifikacji do lepszych bonusów będą decydowały punkty. Będą one przyznawane tak jak w prawdziwych rozgrywkach, czyli za zwycięstwo otrzymamy 3 punkty, a za remis 1. Ponadto przystępując do gry w Rivals nie będzie trzeba już zaczynać od najniższych lig, a od najwyższej dywizji osiągniętej w poprzedniej odsłonie. Co ważne, przywrócono możliwość spadku z najwyższych klas rozgrywkowych.
Jednak UT pozwala też na luźną grę z innymi w meczach towarzyskich, które też doczekały się usprawnienia. W nowej grze system będzie dobierał przeciwników, którzy mają ten sam bilans zwycięstw i porażek co my. Oprócz tego twórcy przygotowali magazyn, w którym można przechowywać 100 duplikatów, zmniejszyli stopień wymagań ewolucji, by można było korzystać z większej liczby kart, a zawodnicy i menadżerowie nie będą już potrzebowali kontraktów, by byli do dyspozycji użytkowników.
Sama rozgrywka również doczekała się istotnych usprawnień. Po pierwsze, wprowadzono zmiany w manualnym poruszaniu bramkarzem.
W FC 25 bramkarze mogą być ręcznie przesuwani tylko o 1-2 kroki w dowolnym kierunku, z krótkim okresem odnowienia po użyciu, aby zapobiec wielokrotnemu nadużywaniu tego ruchu.
Co ważne, podczas stałych fragmentów gry ręczne poruszanie się będzie działało tak, jak do tej pory. Gracze będą mogli natomiast podczas rzutów różnych przypisać zawodnikom trzy nowe zadania
KLUBY
Do Klubów (dawnych Wirtualnych Klubów) powraca możliwość spadku. Każdy przegrany mecz zmniejsza liczbę szans na awans do lepszej ligi, a przegranie wszystkich meczów oznacza udział w spotkaniu decydującym o utrzymanie. Co ważne, wydłużony został czas na sprawdzenie pomeczowych statystyk. Natomiast rywale będą dobierani na podstawie podobnego współczynnika umiejętności.
Miłośnicy wydawania monet doczekają się nowego sklepu klubowego z elementami kosmetycznymi dla wirtualnego zawodnika, który teraz może mierzyć maksymalnie 195 cm, a żetony będą zdobywać poprzez rozgrywkę.
TRYB KARIERY
Do trybu kariery powrócą przedmeczowe przerywniki filmowe, a skauci mogą szukać nowych talentów w ponad 160 krajach na maksymalnie cztery pozycje w tym samym czasie. Ponadto zwiększono liczbę czynników wpływających na morale zawodnika. Oprócz tego deweloperzy przygotowali sporo nowych możliwości personalizacji takich aspektów rozgrywki jak przeprowadzenie transferów czy symulacji.
To jednak nie wszystko, ponieważ szczegółowe omówienie Ultimate Team i trybu Kariery ma się odbyć w sierpniu. Natomiast jeszcze w tym miesiącu deweloperzy zamierzają przedstawić szczegółowe informacje na temat nowego trybu Rush, który zastąpi Voltę.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do EA Sports FC 25.