Xbox Game Pass Standard to „pogorszenie produktu”. FTC krytykuje Microsoft za podwyżkę ceny
Federal Trade Commission przez wiele miesięcy starało się zablokować transakcję Microsoftu z Activision Blizzard. Teraz niezależna agencja rządu Stanów Zjednoczonych skomentowała podwyżkę ceny Xbox Game Pass.
Microsoft zapowiedział przygotowanie Xbox Game Pass Standard, usunięcie Xbox Game Pass Console i zarazem podwyżkę ceny swojego abonamentu. Nie musieliśmy długo czekać na reakcję FTC – niezależna agencja rządu USA niezwykle krytycznie oceniła ruch amerykańskiej korporacji.
Federalna Komisja Handlu wydała oświadczenie dotyczące ostatnich działań Microsoftu – zdaniem FTC podwyżka ceny Xbox Game Pass to „szkoda konsumencka”, przed którą urzędnicy ostrzegali w momencie rywalizacji z gigantem branży, kiedy ten zapowiedział przejęcie Activision Blizzard.
Microsoft za niemal 69 mld dolarów kupił Activision Blizzard, tymczasem urzędnicy FTC już wcześniej podkreślali, że tylko kwestią czasu są zmiany, które zaszkodzą graczom. Xbox Game Pass Standard został określony przez Federal Trade Commission jako „gorszy/ zdegradowany produkt”.
Pogorszenie produktu – usunięcie najcenniejszych gier z nowej usługi Microsoftu – w połączeniu z podwyżką cen dla obecnych użytkowników, to dokładnie ten rodzaj szkody dla konsumentów wynikającej z fuzji, jaką zarzuca FTC.
Podwyżki cen firmy Microsoft i pogorszenie produktów — w połączeniu ze zmniejszonymi inwestycjami Microsoft w produkcję i jakość produktów w wyniku zwolnień pracowników, to cechy charakterystyczne firmy wykorzystującej siłę rynkową po fuzji.
FTC nie ukrywa, że działania giganta z Redmond były łatwe do przewidzenia, ponieważ nawet „podwyżki cen usługi Microsoftu zbiegają się z dodaniem Call of Duty do najdroższego poziomu Game Passa, a wycofanie poziomu Console nastąpi na krótko przed wydaniem najnowszej gry CoD”.
Urzędnicy odwołują się do słów, jakie padły podczas sądowej batalii. Microsoft wtedy obiecał, że „przejęcie przyniesie korzyści konsumentom”, którzy będą mogli zagrać w gry z serii Call of Duty od premiery w ramach usługi. Jednocześnie wielokrotnie było podkreślane, że zakup nie wpłynie na wzrost ceny.
FTC na zakończenie zaznacza, że działania Microsoftu po fuzji tylko „potwierdzają wcześniejszy sceptycyzm wobec obietnic dotyczących Game Passa”.