AMD wypuszcza na rynek Frame Latency Meter, który działa z każdym GPU. Łatwo teraz zmierzyć opóźnienia
AMD wydało oprogramowanie zwane FLM, czyli Frame Latency Meter. To narzędzie służące do pomiaru opóźnień czasu reakcji myszy. Co istotne, jest obsługiwane przez wszystkie GPU dostępne na rynku.
Według pierwszych testów, Frame Latency Meter od AMD oferuje lepsze możliwości monitorowania opóźnień, szczególnie w porównaniu do konkurencyjnych rozwiązań, takich jak LDAT od NVIDIA. Dzięki rozbudowanemu próbkowaniu danych, zadziała na każdym GPU. Aplikacja zmierzy responsywność danych wejściowych myszy na podstawie wydarzeń w grze, od momentu włączenia narzędzia. Odnosi się do ilości klatek, korzystając z wielu kodeków takich jak AMF dla GPU od AMD oraz DXGI dla GPU od firm trzecich.
Potem, celem analizy, FLM kompiluje statystyki opóźnień i eksportuje je do pliku .csv, gwarantując użytkownikom obszerny zestaw danych. Oprócz tego, posiadacze PC otrzymują łatwą personalizację dzięki konfiguracji klawiszy skrótów, sekwencyjne przechwytywanie klatek, konfiguracje obszaru przechwytywania oraz pełną zgodność z platformami Windows. Do tego FLM wspiera API DirectX 11 oraz DirectX 12. Można nawet zaznaczyć, kiedy korzystamy z generatora klatek (co może się przydać). Żeby pobrać narzędzie, wystarczy przejść pod ten link.
Jeśli natomiast chcecie skorzystać z konkurencyjnych rozwiązań, to możecie pobrać aplikację FrameView od NVIDIA, która również działa ze wszystkimi GPU, albo posłużyć się jeszcze bardziej zaawansowanymi programami, jak LDAT czy monitorem analizowania opóźnień za pomocą funkcji Reflex i kompatybilnej myszy.