Wiedźmin 4 rozwiąże jedną z największych bolączek Unreal Engine 5? Specjaliści komentują
CD Projekt RED, rozwijając najnowszą grę osadzoną w świecie Wiedźmina, będzie musiało zmierzyć się z wieloma wyzwaniami. I nie mówimy tutaj tylko o oczekiwaniach społeczności graczy...
Wiedźmin 4 jest obecnie projektem polskiego studia, który znajduje się na najbardziej zaawansowanym etapie tworzenia, co wiemy za sprawą ostatniej wypowiedzi jednego z przedstawicieli CD Projekt RED. Od momentu oficjalnego ogłoszenia prac nad kolejną częścią wiedźmińskiej sagi deweloperzy nie podzielili się zbyt wieloma szczegółami z prac, co jest jak najbardziej zrozumiałe, bo na tę produkcję przyjdzie nam jeszcze sporo zaczekać, lecz już w zeszłym roku podzielono się jedną z kluczowych informacji.
CD Projekt RED nawiązało współpracę z Epic Games, na mocy której nowe tytuły zespołów będą powstawały przy wykorzystaniu Unreal Engine 5 – tym samym Polacy zrezygnowali z REDengine, lecz ta decyzja w żaden sposób nie pogorszyła sytuacji studia. W trakcie jednego z ostatnich paneli dotyczących wyników finansowych firmy włodarze CD Projektu wręcz podkreślali korzyści płynące z kontaktów z autorami silnika – deweloperzy otrzymują ogromne wsparcie i mogą skupić się na aspektach kreatywnych.
Czy CD Projekt RED rozwiąże największe bolączki Unreal Engine 5, tworząc Wiedźmina 4? To pytanie zadało sobie Digital Foundry, które skoncentrowało się na temacie przycinania gier powstających na technologii Epica. Wnioski są całkiem obiecujące.
Choć nie mieliśmy jeszcze nawet najmniejszej okazji, by zobaczyć Wiedźmina 4 w akcji, specjaliści z Digital Foundry stwierdzili, że CD Projekt RED jest jednym z studiów deweloperskich, jaki jest w stanie przezwyciężyć ten mankament silnika Epica. Pokazane podczas materiału zdjęcie, które przedstawia fragment z prezentacji studia, zdaje się sugerować, że twórcy mają pełną świadomość pewnych niedociągnięć i są w ciągłym kontakcie z gigantem branży.
Epic Games współpracuje nie tylko z Polakami. Jak dobrze wiemy The Coalition już kilka lat temu działało wspólnie z koncernem nad rozwojem technologii. Efekty tych prac będziemy mogli zobaczyć w Gears of War: E-Day.