Sprzedaż Xboksów spada na łeb, na szyję. Activision Blizzard ratuje wyniki działu gier
Microsoft podzielił się wynikami za ostatni kwartał działalności. Rezultaty z sektora gier jasno pokazują, że przejęcie Activision Blizzard przyniosło kapitalne efekty, choć sprzedaż nadal spada.
Wczoraj gigant z Redmond nie tylko ogłosił dodanie Mafii do biblioteki Xbox Game Pass, ale opublikował także raport finansowy za miniony kwartał. Producent oprogramowania osiągnął 64,7 mld dolarów przychodów i 22 mld dolarów dochodu netto w czwartym kwartale – to odpowiednio wzrost o 15 i 10% we wskazanych przedziałach.
Chmura nadal stanowi znaczącą część biznesu Amerykanów – obecnie prawie 45% przychodów korporacji pochodzi z tego sektora. Przychody z Microsoft Intelligent Cloud wyniosły 28,5 mld dolarów, a to kolejna dobra wiadomość dla firmy, która może mówić o wzroście o 19% rok do roku.
Microsoft ma jednak jeszcze kilka powodów do zadowolenia – jak podkreślił CEO Satya Nadella, korporacja posiada aż ponad 500 mln aktywnych użytkowników miesięcznie na rozmaitych sprzętach oraz platformach. Główny przedstawiciel wskazuje, że katalog dostępnych treści jeszcze nigdy nie był aż tak silny.
Dyrektor generalny Microsoft, Satya Nadella, powiedział, że firma „ma teraz ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na różnych platformach i urządzeniach. Nasza oferta treści nigdy nie była silniejsza”.
Microsoft CEO Satya Nadella says in gaming the company "now have over 500 million monthly active users across platforms and devices. Our content pipeline has never been stronger."
— Tom Warren (@tomwarren) July 30, 2024
Przychody z treści i usług Xboksa, w tym Xbox Game Pass, wzrosły aż o 61%, na co ogromny wpływ miała działalność twórców Call of Duty, Overwatch i Diablo. Nie poznaliśmy jednak najnowszego wyniku liczby subskrybentów Game Passa.
Zainteresowanie grami giganta z Redmond nadal ma się bardzo dobrze. W zeszłym kwartale przychód z gier wzrósł o 44% - trzeba jednak podkreślić, że spore znaczenie (48%) mają dochody Activision Blizzard. Gdyby nie przejęcie, Amerykanie odnotowaliby spadek o 4% w tym sektorze.
Sprzedaż Xboksów nadal jednak może budzić ogromne wątpliwości. Choć Amy Hood, dyrektor finansowa Microsoftu, podkreśliła, że w przyszłych kwartałach nadal będą zmniejszać się przychody ze sprzedaży sprzętów do grania, miniony kwartał przyniósł kolejny spadek w popularności Xboksów. Sprzedaż konsol (wg przychodów) spadła aż o 42%!
Przychody ze sprzętu Xbox w FY24 firmy Microsoft:
- I kwartał: spadek o 7%
- Q2: Sprzęt Xbox wzrósł o 3% (kwartał świąteczny)
- Q3: spadek o 31% w przypadku sprzętu Xbox
- Q4: Sprzęt Xbox w dół o 42%
Xbox hardware revenue for Microsoft's FY24:
— Tom Warren (@tomwarren) July 30, 2024
• Q1: Xbox hardware down 7% ❌
• Q2: Xbox hardware up 3% (holiday Q) ✅
• Q3: Xbox hardware down 31% ❌
• Q4: Xbox hardware down 42% ❌https://t.co/UnRQOfngcq pic.twitter.com/qryHKiOrUg