Meta z gigantycznymi stratami. VR to jednak niewypał?
Meta, firma stojąca za Facebookiem, Instagramem i WhatsAppem, nadal ponosi ogromne straty w swoim dziale Reality Labs, odpowiedzialnym za rozwój technologii wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR). Najnowszy raport finansowy za drugi kwartał fiskalny 2024 roku ujawnia skalę tych strat.
W pierwszej połowie 2024 roku dział Reality Labs przyniósł stratę przekraczającą 8,3 miliarda dolarów. To więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kiedy strata wyniosła 7,73 miliarda dolarów. W samym drugim kwartale strata sięgnęła 4,48 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,7 miliarda w roku poprzednim.
Meta (Facebook) FY 2024 Q2:
— Dom (@DomsPlaying) July 31, 2024
Reality Labs (AR/VR) segment generated $353M in quarterly revenue, up from $276M.
Its operating loss widened to $4.5B.
Over the last six months, revenue reached $793M.
The business lost $8.3B over that time span, compared to $7.7B a year ago. pic.twitter.com/AcXVbq5QTl
Mimo to, dział Reality Labs odnotował pewien postęp, generując przychody w wysokości 353 milionów dolarów w ostatnim kwartale. To poprawa w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej, ale wciąż daleko niewystarczająca, by zrównoważyć poniesione koszty.
Jednak Meta jako całość radzi sobie dobrze finansowo. Firma zanotowała przychody w wysokości 28,6 miliarda dolarów w pierwszym półroczu 2024 roku, co stanowi wzrost o 12 miliardów dolarów w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 roku.
Mark Zuckerberg i kierownictwo Meta traktują straty w dziale Reality Labs jako inwestycję w przyszłość. Mimo że dział ten wydaje znacznie więcej niż zarabia, ogólna kondycja finansowa firmy pozwala na pokrycie tych kosztów. Nieciekawie wygląda też sytuacja w Sony z jego PS VR2 (oprócz ostatniej obniżki). Microsoft może więc celowo nie dołączył do tego wyścigu?