Technologia AMD Fluid Motion Frames 2 znacznie poprawia wydajność w grach na ASUS ROG Ally X
AMD wydało właśnie Technical Preview swojej najnowszej techniki Fluid Motion Frames 2. Pozwala na znaczną poprawę wydajności, zwłaszcza na urządzeniach o niskim poborze mocy. Do sieci trafiły właśnie wyniki testów działania tej techniki.
Wykorzystano najnowszą konsolkę przenośną, czyli ASUS ROG ALLY X. Chociaż Fluid Motion Frames 2 nie jest oficjalnie dostępny dla urządzeń przenośnych, to instalacje da się wymusić. Kanał "ETA Prime" postanowił sprawdzić, jak poradzi sobie najnowsza platforma z wymagającymi grami. Na warsztat wrzucono między innymi Cyberpunk 2077, który został odpalony na średnich detalach w rozdzielczości 1080p z AMD FSR w trybie zrównoważonym. Platforma generowała średnio 56 klatek. Po włączeniu AMD Fluid Motion Frames 2 i przestawieniu trybu działania na "wydajność" - liczba klatek wzrosła do 80.
W Red Dead Redemption 2 liczba klatek skoczyła z 62 do ponad 100. Bardzo podobne efekty uzyskano w Horizon: Zero Dawn, a w przypadku Forzy Horizon 5 na tych samych ustawieniach liczba klatek wzrosła o ponad 40. Wygląda na to, że AMD Fluid Motion Frames 2 znajdzie kapitalne zastosowanie w urządzeniach przenośnych. Pozostaje tylko poczekać na wersję oficjalną, pozbawioną niewielkich wpadek, jakie obecnie można zauważyć w edycji Technical Preview.
A jak Wy podchodzicie do konsol przenośnych? Gracie w ten sposób? Dajcie znać w komentarzach!