Xbox nie udźwignie GTA 6? Microsoft może mieć problem z XSS

Gry
12768V
GTA VI
Łukasz Musialik | 03.08, 15:30

Digital Foundry, renomowani eksperci specjalizujący się w technicznych analizach gier wideo, rzucił światło na potencjalne wyzwania, z jakimi może zmierzyć się GTA 6 na Xbox Series S. Eksperci wyrażają obawy dotyczące możliwości utrzymania wysokiej rozdzielczości na tej mniej wydajnej konsoli Microsoftu.

Zwiastun GTA 6 zachwycił graczy imponującą jakością detali i efektami ray tracingu. Jednak te same cechy, które budzą zachwyt, mogą okazać się przeszkodą dla Xbox Series S. Digital Foundry przewiduje, że aby zachować efekty ray tracingu widoczne w zwiastunie, gra może być zmuszona do działania w rozdzielczości nie wyższej niż 720p na tej platformie.

Dalsza część tekstu pod wideo
Digital Foundry przewiduje 720p w Series S
od u/iWasAwesome w GTA6

Dlaczego nie wyłączyć po prostu efektów ray tracingu? Według ekspertów nie jest to takie proste. Efekty świetlne są integralną częścią estetyki gry, dlatego ich usunięcie wymagałoby gruntownego przeprojektowania warstwy artystycznej, co wymagałoby dodatkowej pracy i pieniędzy, więc takich ruch ze strony deweloperów jest mało prawdopodobny.

Warto pamiętać, że są to jedynie spekulacje. Rockstar Games słynie z optymalizacji swoich produkcji (no może poza kilkoma wpadkami), więc możemy spodziewać się, że studio dołoży wszelkich starań, aby GTA 6 działało jak najlepiej na wszystkich platformach. Niemniej jednak, biorąc pod uwagę ograniczenia sprzętowe Xbox Series S, pewne kompromisy wydają się nieuniknione.

Ciekawostką jest fakt, że większość graczy GTA Online nadal korzysta z PS4. Może to sugerować, że premiera GTA 6 będzie dla wielu graczy impulsem do przesiadki na nowszą generację konsol.

Źródło: Reddit.com

Komentarze (351)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper