Xbox „nie jest nikomu potrzebny”? Twórcy Phantom Blade Zero komentują rzekomą wypowiedź
Phantom Blade Zero aktualnie zmierza na PS5 i PC, a wiele na to wskazuje, że twórcy nie przedstawili jeszcze wszystkich platform docelowych. Studio postanowiło zareagować na wypowiedź rzekomego pracownika, która wywołała spore zamieszanie.
Phantom Blade Zero jest kolejnym obiecującym projektem debiutującym wyłącznie na PlayStation 5 i komputerach osobistych, a tym razem Sony nie podpisało z deweloperami umowy, zapewniając sobie konsolową wyłączność. Najwyraźniej Chińczycy kierowali się nieco innymi kryteriami, podejmując decyzję o docelowych platformach.
Gra S-Game była prezentowana podczas ChinaJoy 2024, w trakcie którego ekipa przerwała wszelkie spekulacje i potwierdziała, że nie nawiązała jakiejkolwiek wiążącej współpracy z Sony. Identycznie jak Black Myth Wukong, projekty otrzymały wsparcie PlayStation, ale producent PS5 nie poniósł dodatkowych kosztów, by mieć gwarancję, że tytuły nie trafią na Xboksy.
Black Myth Wukong i Phantom Blade Zero nie mają obecnie umów na konsolową ekskluzywność z PlayStation, jak przyznali twórcy. PlayStation pomaga w marketingu Phantom Blade Zero, dostarczając stacje demonstracyjne na wydarzeniach. Nie sądzę, by Black Myth Wukong pojawiło się do tej pory na jakimkolwiek PS State of Plays lub Showcase, co miałoby miejsce, gdyby istniała umowa na wyłączność.
Black Myth Wukong and Phantom Blade Zero do not currently have console exclusivity deals with PlayStation as the developers have said.
— Genki✨ (@Genki_JPN) July 31, 2024
PlayStation are helping with marketing for Phantom Blade Zero by supplying demo stations at events but devs said there is no deal atm. I don’t…
Redakcja Gameplayscassi miała rozmawiać z deweloperami Phantom Blade Zero podczas wspomnianej imprezy i jeden z członków zespołu stwierdził wprost, że Xbox „nikomu nie jest potrzebny”. Konsola Microsoftu nie jest popularna w Azji, a producentom znacznie łatwiej zrealizować produkcje na PS5 i PC. Specjalista jednocześnie miał dodać, że gigant z Redmond stworzył bardzo przeciążony ekosystem, dla którego trudno jest tworzyć gry.
Twórcy Phantom Blade Zero zdradzili, że PlayStation „bardzo pomaga wielu studiom w obszarze testowym”. Firma zapewnia specjalne narzędzia do debugowania, a nawet wysyła własnych inżynierów, by wspierali ekipy w opracowywaniu tytułów na obecną generację. Pracownicy Sony nie tylko wspomagają autorów w stworzeniu wersji na PS5, ale również w optymalizacji na PC.
Na zyskującą na rozgłosie wypowiedź zareagowało chińskie studio, które wydało oświadczenie. Deweloperzy podkreślają, że wypowiedź „nie reprezentuje wartości i kultury” S-GAME. Firma nie wyklucza żadnych platform.
Niedawno zauważyliśmy, że niektóre media twierdziły, że przeprowadziły wywiad z nieokreślonym deweloperem z S-GAME podczas ChinaJoy, który wydaje się składać oświadczenia dotyczące platform wydawniczych i strategii dla Phantom Blade Zero.
Chcemy wyjaśnić, że te twierdzenia nie reprezentują naszych wartości ani kultury, ponieważ wierzymy w udostępnienie naszej gry każdemu i nie wykluczyliśmy żadnych platform dla Phantom Blade Zero. Ciężko pracujemy zarówno na froncie deweloperskim, jak i wydawniczym, aby zapewnić, by jak najwięcej graczy mogło cieszyć się naszą grą w momencie premiery i w przyszłości.
Nasz zespół z niecierpliwością czeka na udostępnienie większej liczby aktualizacji dotyczących rozwoju i cieszymy się, że możemy zaprezentować nasze premierowe demo na Gamescom w tym miesiącu!
Warto dodać, że JorRaptor grał w produkcję podczas Summer Game Fest i usłyszał od Chińczyków, że chcą zaoferować produkcję na Xboksach dopiero jesienią 2026 roku.