Final Fantasy VII Rebirth nie podbił rynku? Square Enix wciąż zmaga się ze spadkiem sprzedaży
Najnowszy raport finansowy Square Enix ujawnia niepokojący trend: 18,4% spadek sprzedaży netto gier w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, mimo premiery głośnego tytułu Final Fantasy VII Rebirth.
Wynik ten jest szczególnie zaskakujący, biorąc pod uwagę, że w tym samym okresie 2023 roku wydano Final Fantasy 16 i Final Fantasy Pixel Remasters.
Paradoksalnie, mimo spadku sprzedaży, Square Enix nadal notuje zyski. Jest to efekt redukcji kosztów rozwoju, wydatków reklamowych oraz optymalizacji kosztów operacyjnych. Segment MMO odnotował wzrost zarówno sprzedaży, jak i zysków.
Gry mobilne również zanotowały spadek, co przypisuje się słabym wynikom istniejących tytułów, prawdopodobnie włączając w to Final Fantasy VII Ever Crisis.
Reorganizacja firmy, zapoczątkowana przez prezesa Takashiego Kiryu, przyniosła oszczędności rzędu 120 milionów euro. Dodatkowo redukcja zatrudnienia w zagranicznych biurach przyczyniła się do dalszej poprawy wyników finansowych.
Obecna sytuacja stawia Square Enix przed trudnym wyzwaniem: jak zwiększyć sprzedaż gier, jednocześnie utrzymując zyski? Strategia cięcia kosztów i projektów może być skuteczna krótkoterminowo, ale nie jest rozwiązaniem na dłuższą metę.