Sony przyznaje, że PS VR2 od samego początku było projektowane z myślą o PC
Sony Interactive Entertainment (SIE) potwierdziło, że kompatybilność PlayStation VR2 z komputerami PC była planowana od samego początku procesu projektowania urządzenia.
Informacja ta pochodzi z wywiadu udzielonego japońskiemu serwisowi Impress Watch, w którym firma omawia nadchodzący adapter umożliwiający podłączenie zestawu do komputera.
Główne punkty wywiadu:
- Decyzja o kompatybilności PS VR2 z PC została podjęta na wczesnym etapie projektowania.
- Celem jest zaoferowanie użytkownikom PS VR2 szerszego dostępu do treści VR, wykraczających poza ekosystem PlayStation.
- Sony spodziewa się, że kompatybilność z PC tylko rozszerzy rynek dla urządzenia.
- Po premierze PS VR2 firma skupiła się najpierw na optymalizacji doświadczeń VR na PS5, a następnie przyspieszyła prace nad kompatybilnością z PC.
- Sony podkreśla, że PS VR2 pozostaje kluczowym produktem dla zwiększania immersji w grach oferowanych przez PlayStation. Jednocześnie firma dostrzega potencjał w rozszerzeniu możliwości urządzenia na platformę PC.
Decyzja ta może znacząco wpłynąć na atrakcyjność PS VR2 dla szerszego grona odbiorców, oferując elastyczność w korzystaniu z zestawu zarówno na konsoli PS5, jak i na komputerach osobistych. Światowa premiera adaptera nastąpi jutro, 7 sierpnia.