SEGA na fali wzrostów. Efekty już widać
SEGA opublikowała wyniki finansowe za kwartał zakończony 30 czerwca, odnotowując znaczący wzrost sprzedaży gier wideo o 40% rok do roku. Przychody w tym sektorze wyniosły 102,5 mln dolarów.
Całkowita sprzedaż działu Entertainment Content, obejmującego m.in.gry wideo i zabawki, wzrosła o 34% do łącznej kwoty 493,3 mln dolarów.
Ogólna sprzedaż netto SEGI wyniosła 710,5 mln dolarów, co oznacza spadek o 3,2% rok do roku, głównie z powodu spadku w sektorze pachislot o 43% (automaty do gry). Jednakże inne działy firmy osiągnęły wyniki zbliżone do oczekiwań.
SEGA sprzedała 5,9 miliona egzemplarzy gier, z czego 710 000 to nowe wydania, a 500 000 dotyczy gry Shin Megami Tensei V: Vengeance, znajdując się na japońskich listach przebojów. Nowe tytuły wygenerowały 26,5 mln dolarów przychodów, podczas gdy starsze gry przyniosły 76 mln dolarów.
SEGA odnotowała również zyski dzięki przejęciu Rovio oraz sukcesowi filmów z serii Sonic the Hedgehog. W nadchodzącym roku fiskalnym firma spodziewa się jeszcze lepszych wyników dzięki premierom takich tytułów jak Sonic X Shadows Generations, darmowego spin-offu Sonic Rumble oraz nowej gry od Atlusa, Metaphor: ReFantazio.