Dragon Age bez ważnej funkcji. Twórcy wyjaśniają swoją decyzję
Nadchodzący tytuł z serii Dragon Age, „The Veilguard”, wprowadza istotną zmianę w stosunku do dotychczasowych odsłon. Zgodnie z informacjami od deweloperów z BioWare, gracze będą mogli kontrolować wyłącznie głównego bohatera, a nie cały zespół sojuszników.
Twórcy podają dwa kluczowe powody stojące za tą decyzją. Po pierwsze, chcieli, aby gracz czuł się jak „Rook” - główna postać, w pełni skupiona na własnych działaniach w świecie Thedas. Reżyser gry tłumaczy, że celem było ukazanie towarzyszy jako pełnokrwistych, dobrze napisanych postaci, zdolnych do samodzielnego podejmowania decyzji.
Drugi motyw to fakt, że „The Veilguard” ma charakteryzować się znacznie większą dynamiką akcji. Zdaniem twórców, pozwolenie graczom na kontrolowanie towarzyszy nie wnosiłoby do gry niczego wartościowego, a wręcz mogło być niekorzystne z technicznego punktu widzenia.
Ta zmiana kierunku Dragon Age jest dość znacząca, biorąc pod uwagę, że seria do tej pory pozwalała graczom na pełne dowodzenie drużyną. Deweloperzy uznali jednak, że w kontekście nowej odsłony, skoncentrowanie się na głównej postaci będzie lepszym rozwiązaniem.
Choć niektórzy fani mogą być zawiedzeni brakiem możliwości kontrolowania kompanów, BioWare przekonuje, że posunięcie to pozwoli lepiej wyeksponować rolę i decyzje samego Rookа. Twórcy chcą, aby towarzysze byli postrzegani jako w pełni autonomiczne postacie, a nie tylko narzędzia w rękach gracza.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dragon Age: The Veilguard.