Apple żegna się ze starym dostawcą. Niekorzystna zmiana dla użytkowników
Apple wybrało Samsunga jako głównego dostawcę paneli OLED dla nadchodzącego iPada Air, zaplanowanego na 2026 rok. Decyzja ta, według najnowszych doniesień, została podjęta ze względu na lepsze możliwości produkcyjne firmy w porównaniu z konkurencyjnym LG Display.
Samsung Display dysponuje linią A3 zdolną do produkcji 135 000 sztuk paneli OLED miesięcznie, podczas gdy linie produkcyjne LG Display osiągają znacznie mniejszą wydajność - 45 000 sztuk miesięcznie dla iPhone'ów i zaledwie 15 000 sztuk miesięcznie dla iPadów.
Apple planuje przejść — w przypadku iPada Air i iPada mini — na technologię OLED. Oba sprzęty z ekranem Samsunga pojawią się odpowiednio w 2026 i 2027 roku, choć niektóre źródła sugerują jednoczesną aktualizację obu modeli już w 2026 roku.
Nowe iPady Air i mini będą wyposażone w jednowarstwowe panele LTPS OLED, w przeciwieństwie do dwuwarstwowych paneli LTPO stosowanych w nowszych modelach iPada Pro. Co to oznacza? Przede wszystkim obniżenie kosztów, co jest zgodne z celem Apple. Nowe wyświetlacze nie będą zapewne aż tak jasne i zostaną pozbawione technologii ProMotion.
Pomimo doświadczenia LG Display w produkcji wysokiej jakości paneli OLED, zapotrzebowanie na większe ilości jednowarstwowych paneli do iPada Air sprawiło, że Samsung stał się idealnym dostawcą dla Apple.