PlayStation Studios ma wydawać więcej hitów. Sony przedstawił swój nowy plan
PlayStation Studios, mimo niedawnych trudności, deklaruje ambitne plany „konsekwentnego i nieustannego” wydawania hitowych tytułów. Sony Interactive Entertainment intensyfikuje wysiłki, aby udoskonalić proces tworzenia gier i usprawnić harmonogram wydawniczy.
Tego rodzaju deklaracja może zaskoczyć zwłaszcza w kontekście niedawnych problemów z uzyskaniem zysku, mimo sukcesów takich tytułów jak Ghost of Tsushima na PC czy The Last of Us Part 2 Remastered. Firma przeprowadziła restrukturyzację, zwalniając ponad 900 pracowników i powołując nowe kierownictwo pod wodzą Hermana Hulsta i Hideakiego Nishino.
Sony zapowiada, że harmonogram wydawniczy ulegnie znacznej poprawie. Twierdzi też, że zoptymalizuje prace nad projektami, aby regularnie dostarczać duże tytuły, w zamyśle hity. Celem jest również zwiększenie liczby aktywnych użytkowników PlayStation i wzmocnienie ich zaangażowania.
Mimo sprzedanych 61,7 milionów konsol PS5, sprzedaż zwalnia szybciej niż oczekiwano. Zyski operacyjne spadły o 25,9% rok do roku. Warto zauważyć, że 2024 rok był stosunkowo spokojny dla PlayStation, bez większych premier, choć zapowiedziano kilka ekskluzywnych tytułów.
Liczba członków PlayStation Plus spadła, głównie z powodu niezadowolenia z oferowanych gier. Sony ma jeszcze czas na ogłoszenie nowych hitów, ale chce też skupić się na szybszym portowaniu gier na PC.
Ostatnie State of Play spotkało się z mieszanymi reakcjami, więc Japończycy muszą mocno zaskoczyć swoich fanów, którzy wciąż mają nadzieję, że marka PlayStation odzyska dawny blask i dominację. Z drugiej strony miejmy nadzieję, że dalsze plany Sony nie doprowadzą do kolejnych zwolnień.