Ubiegły tydzień w Japonii bez nowości na szczycie rankingu. Gracze sięgali po starsze tytuły
Powoli zaczynamy wychodzić z wakacyjnego okresu "ogórkowego", który nie obfituje w wiele wysokobudżetowych premier. W gruncie rzeczy nie były to miesiące pozbawione ciekawych premier, ale w zestawieniu z nadchodzącą jesienią, można odnieść wrażenie, że jest biednie. Ostatnie tygodnie nie rozpieszczały i widać to po różnego rodzaju zestawieniach.
I tak się składa, że nawet w Japonii, gdzie od dłuższego czasu nie było tygodnia bez nowości w pierwszej dziesiątce sprzedaży, passa została przerwana. Jak się bowiem okazuje, zgodnie z zestawieniem opublikowanym przez Famitsu, w minionych dniach gracze z tamtego rejonu sięgali raczej po starsze tytułu. Po niektóre nawet wyjątkowo często:
Sprzedaż gier w Japonii (29.07 - 04.08)
- [NS] Powerful Pro Baseball 2024-2025 – 21 392 (w sumie: 223 619)
- [NS] Mario Kart 8 Deluxe – 10 694 (w sumie: 5 932 192)
- [NS] Animal Crossing: New Horizons – 8254 (w sumie: 7 858 430)
- [NS] Luigi’s Mansion 2 HD – 7,434 (w sumie: 166 364)
- [NS] Minecraft – 6917 (w sumie: 3 585 175)
- [NS] Nintendo Switch Sports – 6469 (w sumie: 1 363 142)
- [NS] Super Mario Bros. Wonder – 5035 (w sumie: 1 902 143)
- [NS] Nintendo World Championships: NES Edition – 4989 (w sumie: 41 123)
- [NS] One Piece Odyssey – 4806 (w sumie: 21 179)
- [NS] Super Smash Bros. Ultimate – 4739 (w sumie: 5 553 891)
Jak widzicie, rzeczywiście obyło się bez nowości, natomiast niektóre z tytułów sprzed lat lub miesięcy, dostały niezły zastrzyk nowy zakupionych kopii. Mario Kart 8 Deluxe cały czas zbliża się do bariery sześciu milionów egzemplarzy sprzedanych w samej Japonii, a Super Mario Bros. Wonder przekroczyło 1,9 miliona. Zawrotne liczby, bez dwóch zdań.