Xbox może mieć problem z reklamą swojego największego hitu. Problematyczna umowa z Sony
Call of Duty: Black Ops 6 ma trafić do Xbox Game Pass w dniu swojej premiery. Jednak Microsoft może stanąć przed nietypowym wyzwaniem marketingowym.
Informacje pochodzące od dwóch niezależnych twórców treści, mających rzekomo kontakty w Microsofcie, sugerują istnienie umowy ograniczającej możliwości promocji gry w Game Pass. Plotki te zostały omówione podczas podcastu Iron Lords, gdzie gospodarze podzielili się zasłyszanymi informacjami.
[Rumor/Speculation]:
— Kloot (@ZakkenKloot) August 11, 2024
According to both @LordCognito & @vicious696 they both heard off the record Xbox isn’t allowed to massively market Call of Duty: Black Ops 6 launching Day-1 into Game Pass.@Rand_al_Thor_19 alluded to this as well speculating ongoing marketing restrictions. pic.twitter.com/Hyl4VyoeZ5
Choć Microsoft oficjalnie potwierdził, że Black Ops 6 będzie dostępne w Game Pass od dnia premiery, to podobno firma będzie musiała „powstrzymać się” od intensywnej promocji tego faktu. Spekuluje się, że jest to jeden z warunków umowy podpisanej z Sony w lipcu ubiegłego roku.
Przypomnijmy, że wspomniana umowa gwarantuje dostępność serii Call of Duty na platformach Sony przez kolejne dziesięć lat, co miało kluczowe znaczenie w procesie przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Choć szczegóły porozumienia nie są publicznie znane, możliwe, że zawiera ono klauzule mające na celu ochronę sprzedaży gry na PlayStation.
Jeśli plotki okażą się prawdziwe, Xbox może stanąć przed trudnym zadaniem zbalansowania promocji gry w Game Pass z poszanowaniem zobowiązań wobec Sony. Sytuacja ta pokazuje, jak skomplikowane mogą być relacje między gigantami branży gier w erze usług subskrypcyjnych i ważnych tytułów.
Należy jednak podkreślić, że informacje nie zostały oficjalnie potwierdzone i należy traktować je z odpowiednią dozą sceptycyzmu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Call of Duty: Black Ops 6.