Dragon Age z istotną zmianą dla fabuły. BioWare wprowadzi kolejną innowację
W najnowszej odsłonie Dragon Age The Veilguard, BioWare wprowadza innowacyjne podejście do zarządzania drużyną. Corinne Busche, reżyserka gry, ujawniła, że gracze będą zachęcani, a czasem nawet zmuszani, do częstszej rotacji składu swojej drużyny.
Decyzja ta wynika z analizy zachowań graczy w poprzednich częściach serii, którzy zazwyczaj preferowali skład drużyny, towarzyszący im przez całą grę.
BioWare chce zmienić tę tendencję, wprowadzając dwa główne mechanizmy:
- Obowiązkowe zmiany składu wynikające z fabuły gry
- Opcjonalne, ale rozbudowane wątki poboczne dla każdego z towarzyszy
Busche podkreśla, że niektóre postacie będą czasowo niedostępni, prowadząc własne życie poza główną misją protagonisty, Rooka. To ma na celu stworzenie bardziej realistycznego i dynamicznego świata gry.
Interesującym elementem jest możliwość spotkania towarzyszy podczas eksploracji świata gry, np. Neve prowadzącej śledztwo w porcie Minratus. Gracze będą mogli wtedy zdecydować, czy chcą zagłębić się w jej historię.
Wątki poboczne towarzyszy, choć opcjonalne, są ściśle powiązane z główną fabułą i oferują unikalne wyzwania oraz antagonistów. Co więcej, nawet jeśli gracz zdecyduje się nie angażować w te historie, będą one rozwijać się samodzielnie, co może prowadzić do interesujących konsekwencji w dalszej części gry.
BioWare dąży do stworzenia bardziej immersyjnego doświadczenia, gdzie decyzje gracza (lub ich brak) mają realny wpływ na rozwój postaci i świata gry. Ta zmiana w mechanice zarządzania drużyną może znacząco wpłynąć na sposób, w jaki gracze będą przeżywać swoją przygodę w Dragon Age: The Veilguard, zachęcając do głębszego poznania wszystkich towarzyszy i ich historii.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dragon Age: The Veilguard.