Obsidian Entertainment dokonał niemożliwego. To, co innym zajmuje cztery lata, studio osiągnęło w rok
Branżowy świat gier wideo nie przestaje nas zaskakiwać, a najnowsze informacje o procesie tworzenia „The Outer Worlds” od Obsidian Entertainment są tego doskonałym przykładem.
Tim Cain, jeden z kluczowych twórców, niedawno podzielił się filmem prezentującym wczesną wersję gry, tzw. vertical slice, która ukazuje niezwykłe umiejętności i efektywność zespołu deweloperskiego.
To, co zespół Obsidian osiągnął w ciągu zaledwie jednego roku, wprawia w osłupienie. Jak podkreśla Cain, deweloperzy mieli tylko 12 miesięcy na opanowanie silnika Unreal Engine 4, stworzenie nowego IP, zaprojektowanie mechaniki gry, przygotowanie grafiki koncepcyjnej i przekształcenie jej w trójwymiarowe modele. To zadanie, które dla wielu innych deweloperów byłoby wyzwaniem nawet na przestrzeni kilku lat.
„Widziałem i słyszałem o zespołach, które nie były w stanie tego zrobić po dwóch, trzech lub czterech latach” - mówi Cain, podkreślając wyjątkowość osiągnięcia swojego zespołu.
Warto zaznaczyć, że „The Outer Worlds” to nie tylko imponujący pokaz umiejętności technicznych, ale przede wszystkim wysokiej jakości gra. Sukces ten jest tym bardziej godny podziwu, że powstał zupełnie od podstaw w tak krótkim czasie i na zupełnie nowym silniku.
Na horyzoncie widać kolejne ekscytujące projekty od Obsidian. Oprócz zapowiedzianego „The Outer Worlds 2” i „Avowed” krążą plotki o trzeciej tajemniczej grze w fazie rozwoju. Biorąc pod uwagę imponujące tempo pracy i jakość produkcji studia z niecierpliwością oczekujemy na kolejne ogłoszenie.