Black Myth Wukong prawdziwym pokazem możliwości kart RTX. NVIDIA prezentuje grę w pełnym raytracingu

Gry
2319V
Black Myth
Grzegorz Cyga | 15.08, 16:15

Zostało kilka dni do premiery najbardziej oczekiwanej gry tego miesiąca, Black Myth Wukong. Jeszcze przed swoim debiutem gra zachwyca swoim designem, z którego jak się okazuje można sporo wycisnąc. Dzięki współpracy z NVIDIĄ produkcja będzie posiadała pełen raytacing, a firma właśnie pokazała, jak sobie radzi mając włączony ten wymagający efekt.

Chociaż Black Myth Wukong jest pierwszym tytułem chińskiego studia Game Science skierowanym do odbiorców z całego świata, oczekiwania wobec niego są dość spore. Dlatego deweloperzy postarali się, aby przyciągał on uwagę na zwiastunach także za sprawą oprawy. Wszystko wskazuje na to, że będzie to jedna z najładniejszych gier najbliższych miesięcy. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Gra będzie dostępna na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X|S, lecz to na komputerach ma pokazać pełnie swych możliwości. Deweloperzy nie tylko chcą, aby jak najwięcej osób mogło zagrać, przez co opublikowało program umożliwiający sprawdzenie, czy dana konfiguracja poradzi sobie z grą, ale też zamierzają zachęcić graczy do sięgnięcia po najnowsze karty z serii RTX. 

NVIDIA opublikowała właśnie nowy materiał promocyjny. Trwa on nieco ponad minutę, w trakcie której pokazuje jak gra wygląda z włączonym pełnym raytracingiem tzw. path tracingiem. Jest to nowy, bardzo dokładny sposób renderowania światła, który do tej pory nie był możliwy do ukazania w czasie rzeczywistym. Jednak najnowsze układy graficzne RTX to zmieniają.

W Black Myth: Wukong pełny ray tracing zwiększa wierność i jakość oświetlenia, odbić i cieni. Odbicia na wodzie odbijają wszystkie otaczające szczegóły. Kaustyka wody dodaje dodatkowego realizmu, dokładnie oddając załamanie i odbicie światła. Cząsteczki są odbijane, dzięki czemu bitwy są bardziej dynamiczne i ekscytujące. W pełni oparte na ray tracingu oświetlenie zapewnia, że oświetlenie w pomieszczeniach i na zewnątrz jest perfekcyjne co do piksela, przyciemniając obszary, do których światło jest zasłonięte lub nie dociera, i realistycznie oświetlając świat poprzez odbijanie światła. A w połączeniu z systemem oświetlenia, utwardzanie kontaktowe i zmiękczanie w pełni opartych na ray tracingu cieni jest rzucane wszędzie, oddając najmniejsze cienie z liści i kamyków, a także te z bogatych w geometrię budynków, głównego bohatera i gigantycznych bossów, których trzeba pokonać.

Oczywiście są to efekty, które są bardzo wymagające dla kart. Dlatego gra będzie wspierać najnowszą wersję popularnej technologii NVIDIA DLSS 3, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do generowania klatek, by zwiększyć wydajność w produkcji. Szczególnie odczują to osoby, które posiadają karty RTX 4080 SUPER i RTX 4070 Ti SUPER i będą grać w rozdzielczościach 3840x2160 oraz 2560x1440. 

W Black Myth: Wukong DLSS 3 zwielokrotnia wydajność przy włączonym pełnym ray tracingu i maksymalnym wykorzystaniu każdego ustawienia. Dzięki temu posiadacze GeForce RTX 4090, najszybszego na świecie procesora graficznego do gier, mogą osiągnąć prawie 100 klatek na sekundę w benchmarku Black Myth: Wukong. Dodatkowo posiadacze kart GeForce RTX 4080 SUPER i GeForce RTX 4070 Ti SUPER mogą dołączyć do zabawy w rozdzielczości 4K, działającej odpowiednio w 74 i 66 klatkach na sekundę. Jeśli posiadasz jeden z tych procesorów graficznych, przygotuj swoje oczy na olśniewający pokaz najlepszej grafiki i rozgrywki.

W rozdzielczości 2560x1440 przyspieszenie liczby klatek na sekundę pozwala jeszcze większej liczbie konfiguracji doświadczyć Black Myth: Wukong z pełnym ray tracingiem i maksymalną grafiką. GeForce 4090 przekracza 120 FPS, GeForce RTX 4080 SUPER działa z ponad 90 FPS, GeForce RTX 4070 Ti SUPER przekracza 80 FPS, a GeForce RTX 4070 SUPER przekracza 70 FPS. A popularna karta graficzna GeForce RTX 4070 przekracza 60 klatek na sekundę, zapewniając wielu posiadaczom szybkie i płynne wrażenia w Black Myth: Wukong.

Black Myth Wukong rezultaty działania w 4K

Black Myth Wukong 1440p NVIDIA benchmark

Naturalnie NVIDIA nie zapomniała o tym, że gra będzie działać także w rozdzielczości 1920x1080, gdyż Full HD wciąż jest najpopularniejsze wśród graczy. Dlatego karty z serii 40 umożliwią przekroczenie 60 klatek na sekundę przy pełnym raytracingiem i włączonych opcjach DLSS 3. Z kolei RTX 4060 może uzyskać 60 fpsów po wprowadzeniu kilku korekcji lub włączeniu optymalnych ustawień.

Black Myth Wukong 1080 p Nvidia

Warto też wspomnieć, że z myślą o grze NVIDIA opracowała nową wersję sterowników Game Ready. Zostaną one udostępnione w przyszłym tygodniu. 

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.

Źródło: NVIDIA

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper