Call of Duty: Black Ops 6. Treyarch przygotowuje graczy do testów i wielkiej premiery. Idą spore zmiany
Już niedługo pierwsi gracze będą mogli sprawdzić wyczekiwaną przez wielu strzelankę, Call of Duty Black Ops 6. Najnowsza gra Treyarch zaoferuje sporo zmian. Oto co szykują twórcy.
Tegoroczna odsłona Call of Duty zapowiada się na jedną z ciekawszych premier nadchodzących miesięcy. Gra nie tylko odświeży wiele elementów rozgrywki, ale też jako pierwsza część w historii od razu trafi do abonamentu Xbox Game Pass.
Niedługo będzie można samemu zapoznać się z tym, co przygotowuje Treyarch, gdyż już za kilkanaście dni rozpoczną się beta testy. Pozwolą one sprawdzić tryb wieloosobowy czy przebudowany system poruszania się, Omnimovement.
Beta testy zostaną uruchomione w pierwszej kolejności dla posiadaczy preorderów i Game Passa 30 sierpnia. Jednak jeszcze przed jej startem Treyarch pozwolą graczom wcześniej pobrać pliki, bo już 28 sierpnia. Co ciekawe, deweloperzy chcą, aby gracze pobierali mniejszą ilość plików, dlatego wraz z premierą nowej zawartości do Call of Duty: Modern Warfare III wprowadzą pewne zmiany, które mają to umożliwić.
W ramach nieustannych wysiłków na rzecz zmniejszenia rozmiarów plików i plików do pobrania rozszerzamy wykorzystanie strumieniowania tekstur, począwszy od aktualizacji Sezon 5 Reloaded. Dzięki temu możemy przesyłać zawartość rzadziej używaną przez graczy do pamięci podręcznej przesyłania strumieniowego, unikając konieczności pobierania jej bezpośrednio do pamięci urządzenia. W przyszłości więcej zawartości będzie znajdować się w tej skrytce.
Wraz z tą zmianą może pojawić się starsza zawartość, która na chwilę pojawi się w niższej jakości, dopóki pamięć podręczna przesyłania strumieniowego nie zostanie w pełni załadowana. Rozdzielczość zawartości przesyłanej strumieniowo z pamięci podręcznej będzie zależeć od ustawienia wybranego dla tej funkcji. Aby uwzględnić tę zmianę i dać graczom większą kontrolę nad strumieniowaniem zawartości, aktualizujemy obecne ustawienie "Strumieniowanie tekstur na żądanie" na "Strumieniowanie w wysokiej jakości na żądanie" i oferujemy dwie opcje:
- Zoptymalizowana (domyślnie) – treść pojawia się w wysokiej jakości graficznej; Zwiększone wykorzystanie przepustowości łącza internetowego
- Minimalizm – treść pojawia się w obniżonej jakości graficznej; Mniejsze wykorzystanie przepustowości łącza internetowego
Chociaż ta obietnica jest obiecująca, ma ona pewien minus. Otóż osoby, które w momencie pobierania bety, będą miały zainstalowaną poprzednią część, będą musiały przeznaczyć więcej miejsca na nowe pliki. Jednak tylko jednorazowo.
To początkowe pobranie nie spowoduje trwałego dodania podanego rozmiaru pliku do przestrzeni dyskowej zajmowanej przez Call of Duty na twoim urządzeniu. Aktualizacja reorganizuje pliki gry i dodaje nowe technologie, aby przygotować drogę do pełnego interfejsu gracza, który pojawi się w październiku. Po zakończeniu działania rozmiar Call of Duty zmniejszy się dzięki tym optymalizacjom.
Ponadto osoby, które grają w Call of Duty na PlayStation 5, otrzymają aktualizację zmniejszającą pliki w kilku częściach.
Gracze na PlayStation 5 otrzymają tę aktualizację w czterech oddzielnych plikach do pobrania. Początkowe pobieranie będzie podobne do innych aktualizacji, które są potrzebne przed uruchomieniem Call of Duty. Następna aktualizacja zostanie uruchomiona w trakcie korzystania z Call of Duty – do pobrania przy pierwszym dostępie do Modern Warfare III lub Call of Duty: Warzone. Po zakończeniu drugiej aktualizacji będzie można pobrać kolejne pliki podczas uzyskiwania dostępu do Modern Warfare III i ostatnie pobieranie podczas uzyskiwania dostępu do Call of Duty: Warzone.
PS5 wymaga podzielonego pobierania ze względu na różnice w organizacji plików. Początkowy plik do pobrania może być większy w przypadku graczy, którzy mają również zainstalowaną zawartość Modern Warfare II.
Gracze na innych platformach otrzymają całą aktualizację za jednym pobraniem, podobnie jak w przypadku innych aktualizacji, które są potrzebne przed uruchomieniem Call of Duty.
Treyarch chce również usunąć konieczność automatycznego pobierania modułu Warzone wraz z nową grą.
Aby dać graczom większą kontrolę nad tym, co pobierają, oddzielamy pobieranie Call of Duty: Warzone od innych tytułów. Kupując tytuł roczny, domyślnie pobierzesz tylko pliki tej gry.
Jeśli chodzi o model free-to-play, gracze mogą "zdecydować się" na pobranie Call of Duty: Warzone, gdy pobierają nowy roczny tytuł lub po prostu pobrać go osobno w dowolnym momencie. Wybór należy do Ciebie.
Liczy się elastyczność i wybór. Chcemy dać graczom możliwość pobrania każdego Call of Duty, w tym Call of Duty: Warzone, kiedy i jak chcą.
Ponadto od momentu premiery Black Ops 6, która odbędzie się 25 października, gry będą miały oddzielne interfejsy, co pozwoli szybciej dostać się do konkretnej zawartości. Deweloperzy dali mały wgląd na to, jak będzie się prezentował przebudowany UI. Ma on zadebiutować w połowie października, jednak więcej ma zostać pokazane podczas nadchodzącego wydarzenia Call of Duty: NEXT.
#Callofduty's new UI - New User Interface (Mid-October) pic.twitter.com/xiK1vS7hiu
— COD Warfare (@CODWarfareForum) August 15, 2024
Jednym słowem, chociaż do premiery nowego CoDa jest jeszcze trochę czasu, w świecie popularnej strzelanki będzie się teraz dużo działo.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Call of Duty: Black Ops 6.