Nadchodzi rewolucja w grach. Pierwszy tytuł z „cyfrowymi ludźmi” na Gamescom 2024
Podczas targów Gamescom 2024 w Kolonii, NVIDIA zaprezentuje przełomową technologię sztucznej inteligencji, która zmieni sposób interakcji z postaciami w grach wideo.
„Mecha BREAK” będzie pierwszą grą, która w pełni wykorzysta NVIDIA ACE oraz nowy model językowy Nemotron-4 B NIM, oferując graczom zupełnie nowe doświadczenia w zakresie rozmów z postaciami niezależnymi (NPC).
W przeciwieństwie do gier takich jak „S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl” czy „Fort Solis”, które używają tylko Audio2Face do synchronizacji animacji twarzy, „Mecha BREAK” wprowadzi „cyfrowych ludzi” – NPC zdolnych do naturalnych i dynamicznych dialogów.
Dzięki Nemotron-4 B NIM, NPC w tej konkretnej grze będą mogły rozumieć i odpowiadać na złożone pytania, prowadząc płynne rozmowy oraz oferując spersonalizowane sugestie oparte na stylu gry i preferencjach gracza.
Nemotron-4 B NIM, mały model językowy, oferuje wiele korzyści w porównaniu do większych modeli, takich jak klasyczny Nemotron czy ChatGPT. Zajmując tylko 2 GB pamięci VRAM, pozwala na uruchamianie modeli bezpośrednio na urządzeniu gracza, co zwiększa prywatność i bezpieczeństwo danych oraz redukuje opóźnienia w odpowiedziach, a to przekłada się na bardziej naturalne interakcje.
Technologia NVIDIA ACE w „Mecha BREAK” nie tylko upraszcza dialogi, ale także umożliwia tworzenie bardziej złożonych postaci, które mogą wyrażać emocje, mieć odrębne osobowości i dynamicznie reagować na działania gracza. Integracja z Unreal Engine 5 oraz NVIDIA Omniverse RTX sprawia, że technologia ta jest kompatybilna z szeroką gamą silników i narzędzi.
Integracja NVIDIA ACE z „Mecha BREAK” zapowiada nową erę w tworzeniu gier wideo, gdzie postacie staną się prawdziwymi towarzyszami przygód, a doświadczenia z gry – bardziej immersyjne i angażujące.