Dragon Age: The Veilguard – wersja PC priorytetem. Bioware chciało, by wymagania nie odstraszyły nikogo

Gry
771V
Dragon Age: The Veilguard - wysoka wieża
Grzegorz Cyga | 21.08, 20:00

Dragon Age: The Veilguard to nowa odsłona kultowych RPG od BioWare, które od lat wychodziły na PC. Rodowód serii jest istotny i miał on wpływ na podejście do wersji na tę platformę.

Dragon Age jest jedną z tych marek, które oryginalnie ukazywały się na komputerach, a dopiero potem na konsolach. Najnowsza część ukaże się jednocześnie na PlayStation 5, Xbox Series X|S i PC, lecz to nie znaczy, że pecetowcy zostaną poszkodowani.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wiemy już, że NVIDIA wsparła twórców, aby gra wykorzystała najnowsze technologie firmy. Te wymagają posiadania odpowiednio mocnego sprzętu, lecz to nie znaczy, że nie będzie dało się zagrać w Straż Zasłony na słabszych maszynach. BioWare opublikowało niedawno wymagania sprzętowe i jedyne co może odstraszyć część graczy, jest fakt, iż Dragon Age: The Veilguard będzie sporo ważył. 

Minimalne wymagania:

  • System operacyjny: 64 bit Windows 10/11
  • Procesor: Intel Core i5-8400 / AMD Ryzen 3 3300X
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA GTX 970/1650 / AMD Radeon R9 290X
  • DirectX: Wersja 12
  • Miejsce na dysku: 100 GB dostępnej przestrzeni
  • Dodatkowe uwagi: SSD Preferred, HDD Supported; AMD CPUs on Windows 11 require AGESA V2 1.2.0.7

Zalecane wymagania:

  • Procesor: Intel Core i9-9900K / AMD Ryzen 7 3700X
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Karta graficzna: NVIDIA RTX 2070 / AMD Radeon RX 5700XT
  • DirectX: Wersja 12
  • Miejsce na dysku: 100 GB dostępnej przestrzeni

Co ciekawe, BioWare przyznało, iż pecety odgrywają sporą rolę dla studia, dlatego chcieli, aby każdy posiadacz komputera mógł się cieszyć grą. W tym celu powołali specjalny oddział, który zajmował się wyłącznie przygotowaniem wersji PC.

Seria Dragon Age rozpoczęła się na PC i chcieliśmy mieć pewność, że PC będzie świetnym miejscem do grania w naszą grę. Wielu z nas w BioWare sami grają na PC, a podczas testów okazało się, że komputery PC stanowiły 40% naszego wysiłku związanego z testowaniem platformy, z ponad 200 000 godzin testów wydajności i kompatybilności. Odpowiednie wrażenia z gry na PC były dla nas kluczowe, dlatego stworzyliśmy dedykowany zespół, który skupił się na PC. Nie możemy się doczekać, aż doświadczycie tego na własnej skórze!

Decyzja ta sprawiła, że przygotowano szereg ustawień, uwzględniających szerokie grono odbiorców, uwzględniających nie tylko osób korzystających z kontrolera Xboksa, DualSense'a od Sony czy myszki i klawiatury, ale też miłośników szerokich proporcji 21:9, czy użytkowników Steama korzystających ze Steam Decka. Zaowocowało to bogatymi ustawieniami, na których przetestowanie poświęcono niesamowitą ilość czasu.

Chcieliśmy mieć pewność, że sterowanie i interfejs użytkownika będą dobre zarówno dla KBM, jak i kontrolerów. Przeprowadziliśmy więc blisko 10 000 godzin testów z użytkownikami, aby się tego upewnić. Dragon Age: The Veilguard będzie zawierał natywną obsługę kontrolerów PS5 DualSense z obsługą haptyki, oprócz standardowych kontrolerów Xbox i klawiatury + myszy. Dodatkowo możesz płynnie przełączać się między kontrolerami lub klawiaturą + myszą podczas gry lub w menu. Istnieje wiele różnych sposobów grania w naszą grę; Dlatego, aby umożliwić Wam znalezienie najwygodniejszej konfiguracji, dodaliśmy możliwość dostosowywania skrótów klawiszowych specyficznych dla danej klasy, między którymi można się łatwo przełączać. Oznacza to, że twoja wieża może używać innego zestawu skrótów klawiszowych niż twoja wieża wojownika, jeśli chcesz!

Pelna lista ustawień obejmuje:

Funkcje wyświetlacza

  • Pełna obsługa rozdzielczości Ultra Wide 21:9
  • Możliwość odblokowania liczby klatek na sekundę
  • VSync, w tym współczynnik ułamkowy VSync
  • Obsługa HDR
  • Opcjonalne skalowanie (DLSS 3, FSR 2.2, XeSS)
  • NVIDIA Reflex
  • Generowanie ramek DLSS 3
  • Opcjonalne dynamiczne skalowanie rozdzielczości
  • Kinowy współczynnik proporcji (wyłącz tę opcję dla kinowych proporcji 21:9)

Ustawienia grafiki

  • Dostępne ustawienia wstępne (niskie, średnie, wysokie, ultra)
  • Ustawienia tekstur
  • Jakość tekstury
  • Filtrowanie tekstur
  • Ustawienia światła i cienia
  • Jakość oświetlenia
  • Cień kontaktowy
  • Okluzja otoczenia
  • Odbicia w przestrzeni ekranu
  • Oświetlenie wolumetryczne
  • Jakość nieba

Ustawienia śledzenia promieni* 

  • Odbicia oparte na ray tracingu
  • Okluzja otoczenia oparta na ray tracingu
  • Śledzenie promieni ultradźwiękowych

*Ray Tracing może być "WŁĄCZONY" lub ustawiony na "Selektywny". Tryb selektywny włącza funkcje śledzenia promieni w określonych obszarach, które mogą najlepiej wykorzystać tę funkcję.

Ustawienia geometrii

  • Poziom szczegółowości
  • Włosy pasmowe
  • Jakość terenu
  • Jakość dekoracji terenu
  • Jakość efektów wizualnych

Efekty kamery

  • Głębia ostrości
  • Winieta
  • Rozmycie ruchu
  • Jakość przetwarzania końcowego
  • Pole widzenia

Formanty

  • Skróty klawiszowe specyficzne dla klasy
  • Powiązania klawiatury + kontrolera
Źródło: EA.com

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper