Heroes of Might and Magic: Olden Era. Ubisoft przywraca do życia kultową serię. Wierni fani mogą zacierać ręce

Gry
11970V
Heroes of Might and Magic: Olden Era
Grzegorz Cyga | 22.08, 20:40

Legenda turowych strategii powraca. Ubisoft zapowiedział nowe Heroes of Might and Magic.

Ubisoft ma w swych rękach wiele uwielbianych marek, które jednak od dłuższego czasu nie otrzymały żadnej nowej odsłony. W przypadku kultowych "Herosów", które wkrótce skończą 30 lat, to się właśnie zmienia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zapowiedziane właśnie Heroes of Might and Magic: Olden Era to nie tylko powrót do formuły turowych strategii, ale także głównej serii. Otóż akcja gry została osadzona przed wydarzeniami z pierwszej części i zabierze graczy z powrotem do świata Enroth i kontynentu Jadame. Wyposażony w nowe frakcje, biomy i stworzenia, Jadame został wspomniany, ale nigdy nie został zbadany w głównej serii Heroes of Might and Magic. Jego historię będzie można poznać w pierwszej połowie 2025 roku, kiedy gra trafi do Steam Early Access.

Za opracowanie gry jest odpowiedzialne studio Unfrozen, które sprawiło, że turowa rozgrywka w Olden Era jest podzielona na eksplorację, w której gracze przejmują kontrolę nad bohaterem, aby znaleźć zasoby, budować miasta i zamki oraz zbierać armie mitycznych stworzeń; oraz bitwy taktyczne, w których gracze stawiają te armie przeciwko siłom wroga.

Deweloperzy chcieli oddać ducha klasycznych odsłon, a szczególnie uwielbianej przez fanów trójce, co ujawnił dyrektor marki, Eric Damian-Vernet. 

Heroes of Might and Magic III to kultowy klasyk i jedna z najlepszych gier strategicznych wszech czasów, udoskonalająca i redefiniująca i tak już wspaniałą formułę ustanowioną w Heroes I i II. Dzięki Olden Era, wracamy do początków serii, mając na celu odtworzenie tego samego poczucia magii i cudowności, jakie daje przemierzanie po tętniącej życiem mapie przygodowej pełnej niebezpieczeństw i tajemnic, budowanie potężnych miast frakcji i gromadzenie ogromnych armii mitycznych stworzeń.

Jednakże Heroes of Might and Magic: Olden Era wprowadzi również szereg nowych funkcji: gracze będą mieli większą kontrolę nad tym, jak awansować bohaterów i ich frakcje, na przykład dzięki umiejętnościom specyficznym dla frakcji, nowym systemom uczenia się umiejętności i magicznych zaklęć oraz artefaktom, które teraz zapewniają premie, jeśli gracze wyposażą się w więcej niż jeden element z zestawu. 

Heroes of Might and Magic: Olden Era będzie oferować wiele sposobów gry, w tym kampanię fabularną, a także pojedyncze mapy dla graczy solo oraz klasyczne mecze wieloosobowe (które obsługują pojedynki jeden na jednego, ale pozwolą maksymalnie ośmiu graczom na wejście do lobby i umożliwią graczom ustalanie niestandardowych zasad). Oprócz gotowych map. Olden Era będzie również mogła losowo generować nowe lokacje, a graczom pozwoli tworzyć własne mapy i kampanie za pomocą edytora w grze. Natomiast ci, którzy szukają bardziej usprawnionej rozwiązania walki, mogą również zmierzyć się z Areną, nowym trybem wieloosobowym, w którym dwóch graczy wybiera bohaterów, artefakty, umiejętności i stworzenia, zanim wskoczy prosto do taktycznej bitwy. Co ciekawe, scenarzystka Alexandra "Alphyna" Golubeva ujawniła, że twórcy oddadzą do dyspozycji możliwość przyspieszenia różnych aspektów rozgrywki.

Chociaż jesteśmy dumni z naszych fajnych i zapadających w pamięć animacji, damy graczom możliwość ich przyśpieszenia, bo wszyscy wiemy, jak frustrujące może być obserwowanie powolne chodzenie jednostki na polu bitwy. Po drugie, automatyczne bitwy są dostępne we wszystkich walkach przeciwko SI – gracze, którzy chcą bardziej skupić się na eksploracji, strategii lub fabule, mogą łatwo pominąć bitwy, a nawet doświadczeni fani mogą zaoszczędzić czas na prostszych bitwach.

Wiemy również, że kampania fabularna będzie nieliniowa, ponieważ pozwoli wybrać spośród sześciu powracających frakcji, z czego pięć zostało ujawnionych już teraz. Mowa o rycerskiej Świątyni, ludu Sylvan Fey, mrocznych elfów, wampirów i nieumarłych z Necropolis, skażone przez demony insektoidy z Roju. Umiejscowienie akcji w przeszłości ma natomiast pozwolić studiu Unfrozen stworzyć unikalną historię, która byłaby z jednej strony świetnym punktem startowym dla nowych fanów, a z drugiej długoletnim dałaby wgląd w pochodzenie niektórych, ukochanych postaci.

Źródło: Ubisoft

Komentarze (85)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper