Anulowany Crash Bandicoot 5 mógł być fantastyczną grą. Activision było zawiedzione sprzedażą Crash Bandicoot 4

Gry
7951V
Crash Bandicoot 5
Igor Chrzanowski | 25.08, 15:45

Plotka jaka obiegła jakiś czas temu całą naszą branżę okazuje się być jak najbardziej prawdziwa. Activision rzeczywiście anulowało grę Crash Bandicoot 5, która to mogła być najlepszym co spotkało markę od czasów N.Sane Trilogy.

Obecnie zarówno marka Crash Bandicoot jak i Spyro the Dragon są w rękach Activision, które to jest z kolei częścią Xbox Game Studios. Wiemy już, że Toys for Bob uciekło spod noża Xboksa, ale prawdopodobnie firma planowała taki manewr już od dawna. Skąd takie przypuszczenia? Do szerokiego grona odbiorców dotarła właśnie smutna wiadomość o tym jak Activision traktowało deweloperów tak fantastycznych dzieł jak Crash Bandicoot 4: Najwyższy czas oraz Spyro Reignited Trilogy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Po pierwsze włodarze Activision-Blizzard byli bardzo niezadowoleni ze sprzedaży czwartej części przygód Crasha Bandicoota, która to osiągnęła wynik aż 5 milionów egzemplarzy. Dodatkowo od pewnego czasu znane przedsiębiorstwo miało obierać zupełnie nowy kurs polegający na odchodzeniu od jakichkolwiek gie single player na rzecz gier-usług. Rezultat takiej polityki był prosty. Powstanie uśmierconego po niecałym roku Crash Team Rumble było ważniejsze niż produkcja Crasha Bandicoota 5, na którego Toys for Bob miało dwa absolutnie genialne pomysły.

Jak się okazuje, planowana "piątka" mogła spełnić ogromne marzenia fanów marki, jakie kłębiły się w naszych głowach chyba od czasów pierwszego PlayStation. Według materiału DidYouKnowGaming? Crash 5 miał być crossoverową platformówką z Crashem i Spyro w rolach głównych, gdzie twórcy wymieszaliby charakterystyczne motywy z obu serii w jedną spójną całość. 

Druga wizja na grę była chyba jeszcze lepsza. Toys for Bob pragnęło stworzyć na wpół otwarty świat i ponownie zagłębić się w motywy fabularne znane z Crash Twinsanity. Poznalibyśmy genezę Cortexa, znów wprowadzono by Ninę Cortex oraz tak zwaną Akademię Zła. Na dodatek gra miała czerpać inspiracje z Psychonauts 2 i pozwolić nam pozwiedzać umysły kluczowych dla serii postaci. Oba projekty skasowano w obawie przed upadkiem tytułów dla pojedynczego gracza.

Źródło: YouTube

Komentarze (153)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper