"Chciałbym, aby Series S nie istniało". Twórca mówi o trudnej optymalizacji i pomijaniu Xboksa
Doświadczony twórca twierdzi, że w przyszłości może być więcej gier, które ominą konsole Xbox. Powodem ma być Series S i jego niewielka moc, co przekłada się na trudną optymalizację i ogromne cięcia.
Xbox Series S do dzisiaj uważane jest przez część graczy za hamulec obecnej generacji. Podobne zdanie mają niektórzy twórcy, ale są też odmienne opinie. Tym razem głos zabrała osoba, która zalicza się do tej pierwszej grupy.
Del Walker to doświadczony twórca gier, który pracował m.in. w Naughty Dog, Rocksteady, czy Respawn Entertainment. Niedawno zamieścił wpis na portalu X, gdzie dość niepochlebnie wypowiedział się w temacie "małego Xboksa". Optymalizacja gier na Series S ma być, jego zdaniem, wyjątkowo nieprzyjemna. Ponadto twórca przewiduje, że konsola będzie powodem, przez który kolejne gry w przyszłości ominą platformę Microsoftu.
No need to get triggered by my personal experience - I just DO NOT like having to optimize current gen games for that console and I wish it never existed. Xbox Series X is an amazing piece of hardware though; fantastic console.
— Cartel Del🇵🇸 (@TheCartelDel) August 23, 2024
Chciałbym, żeby Series S nigdy nie istniało. Optymalizowanie gier pod tę konsolę jest strasznie irytujące - spodziewam się, że w przyszłości niestety zobaczymy więcej premier pomijających Xboksa.
Nie ma potrzeby, abyście denerwowali się przez moją opinię - po prostu NIE podoba mi się konieczność optymalizacji gier obecnej generacji pod tę konsolę i chciałbym, żeby nigdy nie istniała. Xbox Series X to niesamowity sprzęt; fantastyczna konsola.
Del Walker zajmuje się grafiką, ale jak podkreśla, w proces optymalizacji zaangażowany jest cały zespół, dlatego może się on bezpośrednio wypowiedzieć w tym zakresie. Problem wydaje się być dość poważny, ponieważ nie chodzi tylko o samą grafikę, ale także inne elementy, które bezpośrednio wpływają na rozgrywkę.
I nie chodzi tu o grafikę. Jeśli w wersji Series X na ekranie jest 40 przeciwników, to Series S nigdy nie będzie w stanie obsłużyć takiej ilości Ai, przetwarzania, VFX i wielu animacji, więc teraz jesteś zmuszony stworzyć grę z tylko 18 wrogami na ekranie. Wpływa to na całą grę
To nie pierwsza taka opinia o Series S. Przed nami jeszcze kilka lat wspierania obecnej generacji, więc słabszy Xbox może mieć w przyszłości jeszcze większe problemy.
Ludzie z komputerami z niższej półki są bardziej wyrozumiali, gdy trzeba sprawić, by gra wyglądała słabo. W przypadku Series S nie ma takich możliwości.