GTA Tokyo miał być przełomowy, ale projekt anulowano. Rockstar Games miał liczne obawy
Fascynująca historia rozwoju serii Grand Theft Auto odsłania kolejne sekrety. Według nowej retrospektywy opublikowanej przez Time Extension, Rockstar Games pracowało nad GTA Tokyo na PlayStation 2, zanim projekt został ostatecznie anulowany.
W 2003 roku, tuż przed premierą GTA San Andreas, Take-Two Interactive zarejestrowało kilka intrygujących znaków towarowych, w tym GTA Sin City, GTA Bogota i właśnie GTA Tokyo. Sugerowało to, że studio rozważało przeniesienie swojej kultowej serii w nowe, egzotyczne lokalizacje.
GTA Tokyo wydawało się szczególnie obiecujące. Sam Houser, współzałożyciel Rockstar, był zafascynowany japońską metropolią po podróżach związanych z promocją GTA 3. Tokio jawiło się jako idealne miejsce dla otwartego i pełnego potencjału świata.
Niestety, projekt napotkał liczne przeszkody. Logistyka związana z dokładnym odwzorowaniem miasta okazała się wyzwaniem. Dodatkowo zespół obawiał się przenieść charakterystycznej dla serii satyry do japońskiego kontekstu kulturowego.
Ostatecznie Rockstar zdecydował się pozostać przy sprawdzonych amerykańskich lokalizacjach. I choć GTA Tokyo pozostanie jedynie ciekawostką w historii serii, jego istnienie pokazuje, jak ambitne i innowacyjne podejście Rockstar Games miało do rozwoju swojej flagowej marki. Kto wie, może kiedyś zobaczymy GTA w zupełnie nowym, egzotycznym settingu?