Współtwórcy Helldivers II i Dead Island 2 przeżywają trudne chwile. Firma zwalnia pracowników i zamyka biura

Gry
1996V
Helldivers 2 new content march 2024
Grzegorz Cyga | 02.09, 17:45

Branża gier wciąż znajduje się w trudnej sytuacji i kolejne studia zwalniają pracowników. Tym razem ta sytuacja dotknęła firmę, która pomagała przy popularnych w ostatnim czasie produkcjach

Obecnie tworzenie gier jest już tak dużym przedsięwzięciem, że nie tylko główni autorzy danej marki pracują nad nową produkcję. Niestety, w obliczu kryzysu, jaki trwa w branży, nie tylko renomowane firmy jak Rocksteady nie mogą czuć się bezpiecznie, ale też i takie, które często stoją w cieniu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Toadman Interactive to studio, o którym mogliście nie słyszeć. Mimo że stworzyło kilka własnych tytułów, z których najbardziej znany jest Immortal: Unchained, to więcej czasu poświęca na pomaganie innym deweloperom przy ich produkcjach. Toadman Interactive współtworzyło takie gry jak Planetside 2, Killing Floor Calamity, Dead Island 2 czy tegoroczne Helldivers 2. 

Niestety, praca nad cenionymi grami nie uchroniła Toadman Interactive przed kryzysem i firma musiała zwolnić część personelu oraz zamknąć swoje oddziały w Sztokholmie, Visby i Oslo. 

Podobnie jak wiele innych firm produkujących gry, w ciągu ostatnich 12 miesięcy przeszliśmy przez trudny okres, a to niestety oznacza, że zamykamy nasze biura w Sztokholmie, Visby i Oslo, a także dokonujemy pewnych zwolnień w naszym berlińskim studiu

Zwolnienia są związane z wdrożeniem planu oszczędnościowego, który został zapowiedziany w raporcie wieńczącym drugi kwartał (kwiecień-czerwiec 2024) i ujawniającym słabe przyjęcie najnowszej gry studia. EvilvEvil.

Wraz ze spowolnieniem rynku i rekalibracją, które branża odnotowała w ostatnich kwartałach, Toadman ma trudności z rozwojem swojej działalności w zakresie pracy na zlecenie. W związku z tym zarząd podjął decyzję o podjęciu dalszych działań optymalizujących działalność, aby doprowadzić Toadman do natychmiastowej rentowności.

[...] Roczne oszczędności dla Toadmana wynoszą około 63 milionów koron szwedzkich (6,1 miliona dolarów) i wpłyną na około 100 pełnoetatowych i kontraktowych pracowników wcześniej zatrudnionych w Toadman. Od strony produkcyjnej, 16 lipca Toadman wypuścił EvilvEvil, który spotkał się z kiepskim przyjęciem, a wyniki sprzedaży okazały się niższe od oczekiwań.

Źródło: Gamedeveloper.com

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper