Gracze oskarżają Sony o kupowanie ekskluzywności gier. Twórcy tłumaczą: „To wina Microsoftu”
Wczoraj twórcy Enotria: The Last Song poinformowali o opóźnieniu premiery gry na Xboksach Series X|S. Gracze sądzili, że to Sony wykupiło ekskluzywność włoskiej produkcji, ale sytuacja wygląda zgoła inaczej.
W ostatnich dniach powracał temat ekskluzywności Black Myth: Wukong. Gra jak dotąd nie zadebiutowała na Xboksach Series X|S, a niektórzy branżowi dziennikarze twierdzili, że to sprawka Sony. Choć mówi się, że japońska korporacja podobno miała wykupić czasową wyłączność na produkcję, część redaktorów nie zgadza się z tą teorią.
Gdy wczoraj twórcy Enotria: The Last Song ogłosili opóźnienie premiery tytułu na Xboksach Series X|S, część graczy połączyło sytuację z problemami najmniejszego Xboksa w historii, a nie brakowało także osób, które oskarżyły producenta PlayStation o wykupienie ekskluzywności.
Na wiadomości bardzo szybko zareagowało studio odpowiedzialne za Enotria: The Last Song. Okazuje się, że w tym wypadku problemem nie jest Sony czy też nawet wydajność Xboksa Series S, a brak... kontaktu ze strony Microsoftu.
Potrzebujemy większej liczby dziennikarzy zaangażowanych w tę sprawę. Sony musi zostać powstrzymane. Nie będziemy tego tolerować!!!!!!
Jedyną rzeczą, jaką zrobiło Sony, była współpraca z nami nad przygotowaniem gry na ich platformę, z drugiej strony Microsoft potrzebuje 2 miesięcy, aby odpowiedzieć na nasze zgłoszenie, gdy mamy praktycznie gotową grę zarówno na Series S, jak i na X.
The only thing Sony did was work with us on getting the game ready on their platform, Microsoft, on the other hand, is taking 2 months to reply to our submission when we have the game practically ready for both Series S and X
— Enotria: The Last Song (@enotriagame) September 2, 2024
Jacky Greco, dyrektor generalny Jyamma Games, potwierdził, że Microsoft zignorował deweloperów:
Według CEO Jyamma Games, Xboxowe wersje Entoria: The Last Song są już na ukończeniu, ale Microsoft najwyraźniej ignoruje ich e-maile z prośbą o przesłanie ich na platformę Xbox.
„Możesz zapytać Xboksa, dlaczego nie odpowiedzieli nam od 2 miesięcy. Najwyraźniej nie dbają ani o Enotrię, ani o was” - Jacky Greco, dyrektor generalny Jyamma Games.
🚨 UPDATE 🚨
— VGT Gaming News (@VGTGamingNews) September 2, 2024
According to the CEO of Jyamma Games, Xbox versions of Entoria: The Last Song are already finished but Microsoft has seemingly been ignoring their emails to submit them to the Xbox storefront
"You can ask Xbox why they haven't answered us for 2 months. Obviously… https://t.co/ZMfGx9uUwn pic.twitter.com/NSwuznkqRx
Wierzymy, że Xbox posiada ogromną społeczność graczy i chcielibyśmy wydać Enotrię na waszej platformie tak szybko, jak to możliwe, ponieważ wydaliśmy dużo pieniędzy i zasobów, aby to się stało. To zadanie jest jednak prawie niemożliwe, ponieważ Microsoft potrzebuje miesięcy, aby nam odpowiedzieć, gdy mamy grę gotową do przesłania. Jeśli chcesz pomóc, poinformuj Xbox o naszej sytuacji, gdybyśmy mieli dedykowanego menedżera konta Xbox, który by nam pomógł, ten problem by nie istniał. Bardzo dziękujemy!
We believe that Xbox is blessed with a huge gaming community and we would love to release Enotria on your platform as fast as possible, as we spent a lot of money and resources to make it happen, but this task is nearly impossible with Microsoft taking months to reply to us when…
— Enotria: The Last Song (@enotriagame) September 2, 2024
Trzeba przyznać, że jest to bardzo nietypowa sprawa. Nie przypominam sobie sytuacji, by deweloperzy tak otwarcie informowali o problemach w komunikacji na poziomie wydawca – producent konsoli.
Opublikowanie wpisu na platformie X i nagłośnienie sprawy może jednak pomóc. Wielu graczy liczyło na premierę Entoria: The Last Song na Xboksach, wydaje się więc bardzo możliwe, że finalnie tytuł trafi także na konsole giganta z Redmond.