Klątwa Xboksa Series S nadal trwa. Twórcy Dune Awakening: "Będzie potrzebna optymalizacja"

Gry
1858V
Xbox Series S z prezentacją 11 najładniejszych gier. Xbox Polska promuje sprzęt
Iza Łęcka | 03.09, 11:52

Xbox Series S może „spłatać figla” następnemu studiu. Funcom przygotowuje się do optymalizacji Dune Awakening na Xboksach.

Nie milkną echa wcześniejszych decyzji Microsoftu i mniejszych możliwości Xboksa Series S. Po wielu miesiącach oczekiwania na premierę Baldur's Gate 3 na konsolach amerykańskiego producenta, coraz częściej słyszymy o kolejnych zespołach deweloperskich, jakie muszą się zmagać z ograniczeniami „najmniejszego Xboksa w historii”. Wczoraj odnosiliśmy się do ostatniej wypowiedzi twórcy STALKER-a 2 – Slava Lukyanenka z GSC Game World poprawił się i stwierdził, że oczekiwaną grę uruchomimy w około 35 fps, co nadal nie jest satysfakcjonującym rezultatem. Do głosu dochodzą także pracownicy z Funcom.

Dalsza część tekstu pod wideo

Dune Awakening będzie musiało być dokładnie zoptymalizowane – a przede wszystkim pod kątem mocy Xboksa Series S. W ostatnim z wywiadów dla redakcji VG24/7 Scott Junior, dyrektor ds. produktu w studiu Funcom przyznał, że jednym z powodów opóźnienia survivalowego MMO na konsolach jest konieczność optymalizacji ze szczególnym zwróceniem uwagi na XSS.

To jeden z powodów, dla których najpierw wychodzimy na PC. Potrzeba wiele optymalizacji, którą musimy wykonać przed wydaniem na Xboksa. Ale tak, Xbox Series S to wyzwanie.

Deweloper przyznał, że całemu studiu zależy na dostarczeniu gry, która będzie wyglądała jak najbardziej efektownie, dlatego prace nadal trwają – Funcom kładzie szczególny nacisk na to, by tytuł działał dobrze na wszystkich urządzeniach, niezależnie od specyfikacji. Jak na razie zespół nie jest gotowy, by podzielić się minimalnymi wymaganiami na PC w Dune Awakening.

Unreal w pewnym sensie wykonuje za nas dużą część pracy. Zajmujemy się raczej optymalizacją zasobów i korzystaniem z różnych technologii, czy to FSR, czy innych, w celu replikacji klatek. Chcemy, by gra wyglądała oszałamiająco na high-endzie, niezależnie od tego, czy masz 3070 czy 4090, ale chcemy też, by wyglądała dobrze... Nie sądzę, byśmy opublikowali jeszcze nasze minimalne specyfikacje, ale wiesz, potężne karty sprzed kilku lat powinny być w stanie uruchomić grę. Powinna wyglądać dobrze - nie będzie w stanie wykorzystać opcji ultra-spec, ale nadal będzie wyglądać ładnie.

Źródło: WccfTech

Komentarze (149)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper