Kobiety boją się grać. Zaskakujące fakty

Gry
2004V
Płacząca kobieta
Łukasz Musialik | 09.09, 15:37

Mimo pewnej poprawy, problem nękania kobiet w przestrzeni gier wideo wciąż pozostaje poważny. Według nowego raportu Sky News, aż dwie trzecie graczy płci żeńskiej doświadcza różnych form “molestowania” podczas gry online.

Informacje te pochodzą z badania przeprowadzonego przez dziennikarza technologicznego Mickeya Carrolla. Opisuje on, jak był nękany i obrażany tylko dlatego, że jego zdjęcie profilowe wskazywało, że jest kobietą. W odpowiedzi napastnik rzucał seksistowskie i obraźliwe komentarze, w tym groźby gwałtu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jenny McBean z firmy badawczej Bryter, która zrealizowała raport, twierdzi, że tego typu incydenty często zaczynają się od seksistowskich uwag, a następnie eskalują w stronę coraz poważniejszych gróźb. Wśród około tysiąca ankietowanych graczy płci żeńskiej w Wielkiej Brytanii i USA, 72% zgłosiło doświadczenie toksyczności w 2022 roku. Choć w 2023 roku odsetek ten spadł do 65%, to wciąż oznacza, że kobiety padają ofiarą nękania.

"To pierwsza pozytywna zmiana, jaką zaobserwowaliśmy od 2019 roku. Ale to wciąż za mało - to wciąż dwie na trzy kobiety" - wyjaśnia McBean. Co więcej, 20% graczek rezygnuje z gry online ze względu na potencjalne zagrożenia, a jedna na dziesięć otrzymywała groźby gwałtu.

Problem ten jest jeszcze bardziej dotkliwy w przypadku kobiet o innym kolorze skóry, które doświadczają dodatkowo elementów rasistowskich. W odpowiedzi na raport, Discord zapewnia, że "natychmiast reaguje" na zgłoszenia nękania, podkreślając, że bezpieczeństwo użytkowników jest kluczowe. 

Jednak prawdziwa zmiana powinna mieć charakter kulturowy - mężczyźni powinni również potępiać tego typu zachowania, szczególnie wśród młodych graczy, aby jasno pokazać, że tego rodzaju toksyczność jest niedopuszczalna.

Źródło: Sky News

Komentarze (144)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper