Netflix podbija rynek gier mobilnych. Kultowa gra na szczycie, a liczba pobrań bije rekordy
Netflix, znany głównie z seriali i filmów, coraz śmielej wkracza w świat gier mobilnych, osiągając imponujący sukces.
Najnowsze dane pokazują, że gry dostępne dla abonentów platformy przekroczyły już 210 milionów pobrań, z czego aż 36,6 miliona przypada na serię Grand Theft Auto.
Niekwestionowanym liderem rankingu jest GTA: San Andreas, które zgromadziło 25,2 miliona pobrań. To kultowa gra Rockstar Games, która nawet po latach nie traci na popularności. Tylko w ciągu ostatnich 30 dni została pobrana przez subskrybentów Netflixa ponad milion razy.
Netflix Games TOP 10:
- GTA: San Andreas - 25.2 mln
- Storyteller - 15 mln
- Spongebob: Get Cooking - 10.7 mln
- Bloons TD 6 - 10 mln
- Too Hot to Handle - 8.98 mln
- Football Manager 2024 Mobile - 8.92 mln
- GTA: Vice City - 7.8 mln
- Asphalt Xtreme - 6.2 mln
- Stranger Things: 1984 - 5.95 mln
- Farming Simulator 23 - 5.8 mln
Na kolejnych miejscach znajdziemy różnorodne tytuły, od przygodowego Storyteller studia Annapurna (15 mln pobrań), przez kolorowego SpongeBoba: Get Cooking (10,7 mln), aż po Bloons TD 6 (10 mln). Warto zauważyć, że w pierwszej dziesiątce znalazł się również Football Manager 2024 Mobile, co świadczy o dużym zainteresowaniu grami sportowymi wśród użytkowników Netflixa.
Sukces tej inicjatywy to nie tylko korzyść dla samego Netflixa, który wzmacnia swoją ofertę, ale także ogromna szansa dla rynku gier mobilnych. Deweloperzy mogą teraz skupić się na tworzeniu wysokiej jakości produktów bez konieczności implementacji mikrotransakcji czy innych elementów monetyzacji charakterystycznych dla modelu free-to-play.
Dla użytkowników oznacza to dostęp do gier premium, pozbawionych irytujących reklam czy systemów pay-to-win. To także szansa na odkrycie mniej znanych, ale wartościowych tytułów, takich jak Storyteller czy Too Hot to Handle, które w normalnych warunkach mogłyby mieć trudności z przebiciem się na zatłoczonym rynku mobilnym.
Netflix pokazuje, że streaming to nie tylko filmy i seriale, poważnie myśląc o grach jako istotnym elemencie swojej oferty.