Until Dawn będzie przerażać na PC. Poznaliśmy wymagania sprzętowe i dedykowane funkcje
4 października jeden z większych hitów PlayStation ostatnich lat powróci. Jednak tym razem Until Dawn będzie dostępne nie tylko na konsoli, ale także na komputerach, na których to odnowiony przez Ballistic Moon tytuł pokaże pełną moc.
Sony coraz chętniej dzieli się kolejnymi tytułami PlayStation z posiadaczami PC. Tym razem pecetowcy będą mogli sięgnąć po survival horror dla jednego gracza, Until Dawn.
Chociaż gra będzie się prezentować świetnie na PlayStation 5 to Ballistic Moon postarało się, aby i użytkownicy blaszaków mogli cieszyć się dedykowanymi funkcjami. Until Dawn na PC będzie posiadać:
Pełne wsparcie dla kontrolera DualSense
Gracze będą mogli doświadczyć dotykowego haptycznych wibracji, czując bicie serca postaci podczas intensywnych sekwencji, polegających na nie ruszaniu się. Z kolei adaptacyjne spusty pozwalają poczuć ciężar swoich wyborów i doświadczyć realistycznego oporu podczas naciskania spustu broni palnej.
Skalowanie za pomocą NVIDIA DLSS 3 i AMD FSR 3
Dzięki NVIDIA gra obsługuje DLSS (Deep Learning Super Sampling) 3.7; ich upscaler oparty na sztucznej inteligencji, który zwiększa wydajność grafiki i liczbę klatek na sekundę na procesorach graficznych GeForce RTX, zachowując jednocześnie jakość obrazu. Dodaliśmy również generowanie klatek (na obsługiwanych procesorach graficznych RTX) dla płynniejszego doświadczenia oraz NVIDIA Reflex, aby pomóc zmniejszyć opóźnienia.
Dla AMD dołączono najnowszą wersję technologię upscallingu FidelityFX Super Resolution (FSR): 3.1, która została zaprojektowana tak, aby działała na praktycznie każdym sprzęcie oraz technologię Frame Generation FSR.
Ultraszeroki współczynnik proporcji (21:9, 32:9 i wyżej)
Ballistic Moon umożliwiło grę w Until Dawn na ultraszerokich monitorach o proporcjach 21:9, 32:9 i wyższych.
Gra posiada nowy kinowy współczynnik proporcji 23,9:1, ale można również grać w oryginalnym formacie 16:9. Jakby tego było mało, to deweloperzy pozwolą skonfigurować proporcję za sprawą tak zwanego dowolnego trybu współczynnika proporcji
Wsparcie ray tracingu
Until Dawn będzie posiadał zestaw funkcji śledzenia promieni takich jak cienie, odbicia i okluzja otoczenia.
Odblokowana liczba klatek na sekundę
Jednym z najlepszych powodów, dla których warto grać na PC, jest sama moc sprzętu, na którym możesz działać. Ci, którzy mają monitory (i maszyny), mogące renderować dużą liczbę klatek na sekundę: mają możliwość gry z dowolną liczbą klatek na sekundę.
Oprócz tego twórcy zadbali o wsparcie Steam Input, dzięki czemu można zmieniać mapowanie do woli i korzystać z kontrolerów innych niż DualSense.
Te wszystkie dobrodziejstwa wymagają odpowiedniej maszyny, która będzie zdolna obsłużyć oferowane funkcje. Dlatego deweloperzy opublikowali już cztery różne konfiguracje wymagań, jakie trzeba spełnić, aby cieszyć się grą.