Black Myth: Wukong – optymalizacja trybów graficznych na PS5, testy i prognoza wydajności na Xbox Series S

Gry
2846V
Black Myth: Wukong
Łukasz Musialik | 12.09, 19:19

Najnowsza analiza gry Black Myth: Wukong wykonana przez Digital Foundry ujawnia kilka istotnych problemów z wydajnością na różnych platformach. 

Gra, choć bardzo ambitna graficznie, napotyka trudności techniczne na konsolach i PC, a proponowane tryby graficzne pozostawiają wiele do życzenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

PlayStation 5 - trzy tryby graficzne:

  • Tryb jakościowy: Celuje w 4K, korzystając z dynamicznej rozdzielczości od 1224p do 1584p, co wspomaga technologia FSR (upscaling). Gra cierpi na problemy z utrzymaniem stałej liczby klatek, co powoduje mikrozacięcia.
  • Tryb zbalansowany: Stała rozdzielczość 1080p z limitem 40 FPS, który sprawia, że animacje są mało płynne i „szarpane” na większości wyświetlaczy.
  • Tryb wydajności: Używa generowania klatek, aby osiągnąć 60 FPS, co jednak zwiększa opóźnienie wejściowe, co w grach tego typu jest niepożądane.

Eksperci z Digital Foundry sugerują kilka poprawek:

  • Tryb jakościowy mógłby zyskać, gdyby wprowadzono blokadę 30 FPS oraz zastosowano technologię upscalingu TSR od Epic Games, zamiast FSR.
  • Tryb zbalansowany mógłby działać lepiej z limitem 40 FPS przy częstotliwości odświeżania 120 Hz, co zapewniłoby płynniejsze działanie.
  • Tryb wydajności powinien zrezygnować z generowania klatek i skupić się na niskiej rozdzielczości, aby zmniejszyć opóźnienia i poprawić responsywność.

undefined

Testy na PC

Testy porównawcze pokazują, że PlayStation 5 nieco przewyższa standardowy komputer PC z kartą RX 6700, choć w niektórych scenach konsola ma problemy z utrzymaniem wydajności. Co ciekawe, wersja PC wydaje się być bardziej podatna na zacięcia niż edycja konsolowa, mimo że obie mają podobne problemy.

Gra Black Myth: Wukong jest niezwykle wymagająca i zapewne wykorzysta potencjał PlayStation 5 Pro, która będzie dysponować większą mocą obliczeniową i lepszym wsparciem dla ray tracingu oraz technologii uczenia maszynowego, co mogłoby poprawić ogólną jakość wizualną i wydajność.

undefined

Symulacja wydajności Xbox Series S

Przeprowadzono też symulację wydajności Xbox Series S, aby oszacować, jak gra może działać na tej konsoli. Wykorzystano do tego kartę Radeon RX 5500 XT, która oferuje podobną wydajność do XSS, wykazała następujące wnioski:

  • Przy ustawieniach "Medium" i rozdzielczości 720p z upscalingiem do 1080p, gra nadal miała trudności z utrzymaniem stabilnych 30 FPS.
  • Dodatkowo, ograniczona ilość pamięci RAM w Xbox Series S może być istotnym ograniczeniem, które jeszcze bardziej utrudni osiągnięcie płynności.
  • Deweloperzy z Game Science będą musieli znacząco obniżyć jakość grafiki, aby gra mogła działać na XSS. Będzie to wiązać się z redukcją szczegółowości tekstur, efektów graficznych i potencjalnie z jeszcze niższą rozdzielczością.
  • Pomimo tych ograniczeń, Digital Foundry sugeruje, że gra może być grywalna na słabszej konsoli XSS, ale będzie wymagała wielu kompromisów wizualnych. Kluczowe będzie zoptymalizowanie zasobów, aby uniknąć większych spadków wydajności, szczególnie w bardziej intensywnych graficznie scenach.

Mimo to chłopaki z Digital Foundry uważają, że poprawki w obecnych trybach graficznych mogłyby znacząco poprawić doświadczenie z gry, nawet bez konieczności czekania na nowy sprzęt, choć na Xbox Series S i tak będzie wyglądać i działać gorzej w porównaniu do innych wersji.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Black Myth: Wukong.

Źródło: Digital Foundry

Komentarze (78)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper