30 fps w GTA 6 i w innych grach na PS5 Pro? Szef Digital Foundry krytykuje pokaz PS5 Pro i procesor konsoli

Gry
5746V
PS5 Pro - pierwszy ekskluzywny test
Bartosz Dawidowski | 13.09, 11:08

Redakcja IGN przeprowadziła bardzo ciekawą rozmowę z Richardem Leadbetterem, szefem i założycielem Digital Foundry. Tematem dyskusji było PlayStation 5 Pro.

Szef Digital Foundry wyraził swoje rozczarowanie prezentacją PS5 Pro, która trwała według niego stanowczo zbyt krótko i słabo pokazywała graficzne korzyści, które miałyby wynikać z przesiadki na nowy, droższy hardware.

Dalsza część tekstu pod wideo

"Cena jest szalenie wysoka. A cała prezentacja była dosyć dziwna. (…) Mark Cerny tym razem nie dostał odpowiednio długiego czasu, by wyrazić swoją wizję technologiczną" - stwierdził Richard Leadbetter z Digital Foundry.

Założyciel Digital Foundry zwrócił uwagę na fakt, że procesor PS5 Pro pozostaje niezmieniony względem podstawowego modelu PS5, co może generować problemy w grach takich jak Dragon's Dogma 2 czy w nadchodzącym Grand Theft Auto 6, gdzie obciążenie CPU jest ogromne. Tematem zajmowaliśmy się kilka miesięcy temu, właśnie przy okazji Dragon's Dogma 2, gdy okazało się, że symulacja świata jest tak obciążająca dla CPU, że nawet posiadając RTX 4090 i słabszy procesor można było w momencie premiery zapomnieć o 60 fps.

Co to oznacza dla PS5 Pro? Digital Foundry uważa, że w związku z brakiem zmian na polu procesora musimy się raczej pogodzić z graniem w GTA 6 i innych podobnych grach, bardzo obciążających CPU, tylko w 30 fps.

"Moja krytyka PS5 Pro jest taka, że to dosłownie taki sam procesor. (…) W grach takich jak Space Marine 2, gdzie PS5 nie jest w stanie dotrzeć do 60 fps, nie osiągniemy tego poziomu również na PS5 Pro. Owszem, grafika będzie ładniejsza, ale tu nie chodzi tylko o moc renderowania, ale o kalkulacje związane z symulowaniem świata. To wszystko zbyt wiele dla tego CPU. Nawet gdyby deweloperzy dostali opcję podkręcenia procesora o 10%, to wciąż za mało.

 

(...) Seria GTA znana jest z mocnego obciążenia związanego z symulacją świata. Poprzednie odsłony miały czasem problemy z utrzymaniem 30 fps. Jeśli w GTA 6 będzie tutaj podobne - to pewnie zezłości wiele osób - ale nie widzę nic w PS5 Pro, co mogłoby pozwolić na granie w GTA 6 w 60 fps, jeśli podstawowy model PS5 też nie da rady z 60 fps - powiedział założyciel Digital Foundry.

Warto w kontekście wspomnianego przez Richarda Leadbettera Space Marine 2 napisać, że wersja tej gry na XSX praktycznie deklasuje wydanie dla PS5, osiągając średnio 10 klatek na sekundę więcej od konsoli Sony w trybie wydajności. Pełna analiza grafiki w tym chwalonym hicie czeka na was tutaj.

Źródło: YouTube IGN

Komentarze (191)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper