PS5 Pro z rozgrywką w 864p?! Pierwszy test Digital Foundry jest WIELKĄ niespodzianką
Specjaliści z Wielkiej Brytanii wzięli na warsztat udostępnione przez Sony materiały z PS5 Pro. Pierwsze opinie dotyczące ulepszonych gier są bardzo mieszane.
PS5 Pro według założeń odznacza się znacznie mocniejszą specyfikacją niż PS5, dzięki czemu Sony będzie mogło w listopadzie pochwalić się, iż posiada najpotężniejszą konsolę aktualnej generacji. Doświadczenia płynące z rozgrywki jednak w dużym stopniu będą zależeć od ekip deweloperskich i tego, w jaki sposób wykorzystają one potencjał platformy.
Digital Foundry otrzymało ekskluzywne materiały z gier nagrane na PS5 Pro i choć dziennikarze jeszcze nie posiadają konsoli, to mogli już zacząć wstępne testy, by potwierdzić, co tak naprawdę może nam zapewnić mocniejsza wersja PlayStation 5.
The Last of Us Part II działa w 1440p przy 60 klatkach na sekundę w PS5 Pro Mode, czyli identycznie jak w przypadku PS5 Performance Mode, ale z „lepszą jakością obrazu dzięki PSSR”.
Ratchet & Clank: Rift Apart oferuje rozgrywkę w rozdzielczości od 1440p do 1800p (mniej więcej tryb jakości PS5 przy 40 klatkach na sekundę), lecz przy 60 klatkach na sekundę w PS5 Pro Mode. Jednocześnie gracze otrzymają takie same ustawienia jak w trybie PS5 Performance Mode przy użyciu PSSR – technologia pozwoli zwiększyć rozdzielczość do 4K.
Alan Wake 2 jest jedną z gier, która jak wiemy dzięki zapewnieniu Sony, otrzyma stosowne wsparcie, jednak przedstawione dane mogą bardzo zdumieć część graczy. Tytuł miałby zaoferować dwa tryby – 864p przy 60 klatkach na sekundę i 1260p przy 30 klatkach na sekundę – czyli identycznie jak w bazowym PS5. Remedy miałoby jednak skorzystać z możliwości PSSR, zamiast FSR. Materiał w 60 fps ma posiadać wsparcie SSR, natomiast klip w 30 fps może mieć RT.
Horizon Forbidden West powinien być wizytówką PS5 Pro, tymczasem według pierwszych testów prawdopodobnie nie zaoferuje natywnego 4K. Digital Foundry zakłada, że jak na razie produkcja nie korzysta z PSSR, choć na PS5 Pro otrzymała „lepsze detale”. Odbicia RT prezentują się ładniej na mocniejszej konsoli, ale „w tle pojawiają się wizualne zakłócenia”. Cienie RT mogą być zmieszane z SSR, ale efekt końcowy wydaje się lepszy niż na podstawowym PS5. Aktualnie Sony pokazywało grę w 30 klatkach, choć Digital Foundry zakłada, że będzie drugi tryb z 60 fps (tak jak w podstawowym modelu PS5).
Według japońskiego producenta Gran Turismo 7 będzie jednym z tych tytułów, który pokaże moc PS5 Pro, jednakże odbicia RT w grze wydają się działać w 1080p. Wstępne analizy wskazują, że tryb 8K miałby zostać uruchomiony w niższej rozdzielczości (1188p), a studio najprawdopodobniej korzysta z PSSR, by podkręcić obraz do 4K, gdzie GT7 na zwykłym PS5 bez RT oferuje natywne 4K. Ray tracing prezentuje się lepiej niż w Forzie Motorsport.
Dragon's Dogma 2 miałoby zostać uruchomione w 60 klatkach na PS5 Pro i może korzystać z PSSR, a Assassins Creed Shadows prawdopodobnie oferuje rozgrywkę w 864p przy 60 fps.