Autorzy gry przyznają, że nie opłaca im się tworzyć wersji na Xboksa

Gry
7097V
Xbox Series X i Xbox Series S
Mateusz Kucharski | 16.09, 14:36

Microsoft podejmuje duże starania, aby ich konsola stała się w Japonii znacznie popularniejsza. Najwidoczniej działania te są niewystarczające, ponieważ kolejny twórca potwierdził niskie zainteresowanie sprzętem amerykańskiej korporacji.

Konsole Xbox Series trzymają się w Japonii znacznie lepiej niż Xbox One, ale czy to wystarczy, aby zachęcić twórców gier do stworzenia wersji na Xboksa? O ile więksi wydawcy coraz rzadziej decydują się na pomijanie tego sprzętu, to duża liczba studiów wciąż skupia się na Switchu, PlayStation i PC.

Dalsza część tekstu pod wideo

Reynatis to bardzo obiecująca produkcja, której premiera odbędzie się 27 września (Europa). Gra trafi na PS4, PS5, Nintendo Switch oraz PC. Twórcy przyznali, że bardzo chętnie stworzyliby wersję na Xboksa, ale nie zrobią tego przez niskie zainteresowanie oraz ograniczone zasoby.

Osobiście chciałbym zrobić wersje na Xboksa, ale rzeczywistość jest taka, że w Japonii nie ma wystarczającego popytu ze strony konsumentów. Platforma nie jest wystarczająco rozpoznawalna, aby móc uzasadnić możliwość stworzenia wersji na konsolę Xbox.

Producent Reynatis podkreśla, że stworzenie gry na jeszcze jedną platformę wymaga dość dużego zaangażowania i znajomości tego systemu. Wielu deweloperów w Japonii po prostu nie ma doświadczenia w tworzeniu gier na Xboksa.

Phil Spencer wielokrotnie podkreślał, iż Japonia jest bardzo ważnym rynkiem dla Microsoftu. Firma nawiązała współprace, dzięki którym wiele gier w końcu trafiło na Xbox, w tym dzieła Segi i Square Enix. Najwidoczniej mniejsi twórcy nie otrzymują takiego wsparcia.

Źródło: Pure Xbox

Komentarze (74)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper