NVIDIA stawia wszystko na AI. Szef firmy zapowiada rewolucję, która nikogo nie ominie
Jensen Huang, dyrektor generalny NVIDIA, podczas konferencji Goldman Sachs Communacopia and Technology, rzucił bombę: sztuczna inteligencja stała się nieodłącznym elementem nowoczesnej grafiki komputerowej.
Jego słowa sugerują, że przyszłość gier wideo może być nierozerwalnie związana z technologiami AI. Ponadto, jak stwierdził, nie jesteśmy już w stanie oprzeć się nowym możliwościom, jakie daje sztuczna inteligencja, a tworzenie grafiki bez jej udziału będzie niemożliwe.
Kluczową rolę w tej rewolucji odgrywa NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS), technologia upscalingu oparta na AI. DLSS poprawia wydajność gier, tworząc nowe piksele i zwiększając rozdzielczość oraz liczbę klatek na sekundę. Wraz z premierą serii GeForce RTX 40, NVIDIA wprowadziła również generowanie całych klatek przez AI.
Huang podkreśla, że AI jest nie tylko szybkie, ale i efektywne w tworzeniu nowych pikseli. To przekłada się na znaczne oszczędności energii, czasu i mocy obliczeniowej. Model AI, trenowany na wysokiej jakości obrazach, potrafi przywracać szczegóły i generować wyraźniejsze, bardziej spójne obrazy.
Jednak ta technologiczna rewolucja budzi obawy wśród graczy. Niektórzy martwią się, że w przyszłości gry mogą stać się całkowicie zależne od technologii skalowania AI, by zapewnić stabilną wydajność. Te obawy nie są bezpodstawne, biorąc pod uwagę rosnące wymagania współczesnych i nadchodzących tytułów.
Niezależnie od kontrowersji, wydaje się, że skalowanie oparte na AI stanie się dominującym trendem w grafice komputerowej. NVIDIA, jako lider w tej dziedzinie, wyraźnie stawia na tę technologię twierdząc, że to przyszłość branży.