Half-Life 2: Episode 3 już blisko. Project Borealis na UE5 wygląda świetnie
Fani serii Half-Life mogą mieć powody do radości. Project Borealis, ambitna próba fanów stworzenia nigdy nie wydanego Half-Life 2: Episode 3, zbliża się do premiery swojego prologu.
Utalentowany zespół właśnie opublikował zwiastun zapowiadający jesienną premierę nowej części projektu.
Project Borealis, choć nie jest oficjalnie związany z Valve, opiera się na oryginalnym zarysie fabuły Half-Life 2: Episode 3, napisanym przez Marca Laidlawa i ujawnionym lata po porzuceniu projektu przez Valve.
Zwiastun przenosi nas w zaśnieżone ulice Ravenholm, miejsca dobrze znanego fanom Half-Life 2. Pokazuje również kilka przerażających headcrabów, odtwarzając charakterystyczną atmosferę serii. To pierwsze znaczące informacje o projekcie od marca 2020 roku, nie licząc enigmatycznego zdjęcia zakrwawionego łomu w śniegu opublikowanego w 2022 roku.
W przeciwieństwie do oryginalnych gier, Project Borealis tworzony jest na silniku Unreal Engine 5. Oznacza to, że zespół musiał od podstaw odtworzyć kluczowe elementy rozgrywki. Half-Life 2, takie jak ruchy, fizyka i system walki. To ambitne zadanie wyjaśnia, dlaczego prace nad projektem trwały tak długo.
Nadchodzący prolog ma służyć jako demonstracja możliwości projektu, osadzona w znajomym środowisku. Deweloperzy liczą na feedback graczy, który pomoże im udoskonalić pełną wersję gry. I choć to nieoficjalny projekt, jego ambicje i praca zespołu fanowskiego budzą duże zainteresowanie wśród społeczności graczy.