Half-Life 2: Episode 3 już blisko. Project Borealis na UE5 wygląda świetnie

Gry
3038V
Project Borealis
Łukasz Musialik | 17.09, 16:28

Fani serii Half-Life mogą mieć powody do radości. Project Borealis, ambitna próba fanów stworzenia nigdy nie wydanego Half-Life 2: Episode 3, zbliża się do premiery swojego prologu. 

Utalentowany zespół właśnie opublikował zwiastun zapowiadający jesienną premierę nowej części projektu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Project Borealis, choć nie jest oficjalnie związany z Valve, opiera się na oryginalnym zarysie fabuły Half-Life 2: Episode 3, napisanym przez Marca Laidlawa i ujawnionym lata po porzuceniu projektu przez Valve.

Zwiastun przenosi nas w zaśnieżone ulice Ravenholm, miejsca dobrze znanego fanom Half-Life 2. Pokazuje również kilka przerażających headcrabów, odtwarzając charakterystyczną atmosferę serii. To pierwsze znaczące informacje o projekcie od marca 2020 roku, nie licząc enigmatycznego zdjęcia zakrwawionego łomu w śniegu opublikowanego w 2022 roku.

W przeciwieństwie do oryginalnych gier, Project Borealis tworzony jest na silniku Unreal Engine 5. Oznacza to, że zespół musiał od podstaw odtworzyć kluczowe elementy rozgrywki. Half-Life 2, takie jak ruchy, fizyka i system walki. To ambitne zadanie wyjaśnia, dlaczego prace nad projektem trwały tak długo.

Nadchodzący prolog ma służyć jako demonstracja możliwości projektu, osadzona w znajomym środowisku. Deweloperzy liczą na feedback graczy, który pomoże im udoskonalić pełną wersję gry. I choć to nieoficjalny projekt, jego ambicje i praca zespołu fanowskiego budzą duże zainteresowanie wśród społeczności graczy.

Źródło: Project Borealis

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper