Zauroczenie się skończyło. Gracze narzekają na Astro Bota

Gry
6564V
Astro Bot - Ratchet
Grzegorz Cyga | 18.09, 18:15

Wygląda na to, że miodowy okres dla nowego ekskluzywnego dla PlayStation 5 tytułu dobiegł końca. Astro Bot frustruje graczy.

Najnowsze dzieło Team Asobi uważane jest nie tylko za jednego z kandydatów do gry roku, ale i jedną z bardziej kreatywnych i co ważniejsze przystępnych gier dla każdego posiadacze PlayStation 5. Jednak po kilkunastu dniach po premierze gracze mają inne zdanie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Przez większość czasu gra Team Asobi sprawia wrażenie produkcji, która nie stawia większego wyzwania. Jednak prawda jest taka, że deweloperzy stworzyli też poziomy, które przetestują sprawność i refleks graczy i w niedalekiej przyszłości zamierzają za darmo dodać podobne poziomy skierowane do miłośników speedruna. Osoby, które zdecydowały się nie tylko grę ukończyć, ale i splatynować uważają, że w pewnym momencie poziom trudności został tak podniesiony, że jest w stanie sprawić problem osobom mającym spore doświadczenie w trudnych produkcjach.

Udało mi się zdobyć platynowego Astro Bota i jako ktoś, kto niedawno splatynował Elden Ringa, uważam, że jest ciężko. Kto by pomyślał, że gra wyglądająca na dziecięcą sprawi mi trudność, czy po prostu nie jestem przyzwyczajony do gier platformowych?  

Wielu użytkowników Reddita twierdzi, że część etapów, szczególnie tych sygnowanych wzorami PlayStation jest tak trudnych, że budzi frustrację.

Każdy, kto uważa, że wyzwania nie są trudne, wygaduje stertę bzdur. Jestem na ostatniej galaktyce lub planecie, a główne regiony są więcej niż wykonalne. Nadal utknąłem w niektórych wyzwaniach związanych z kształtami, a niektóre musiałem odpuścić po wielu próbach.

Ostatni poziom z Zaginionej Galaktyki był bardziej irytujący niż większość wyzwań związanych z przyciskami. Musiałem ciągle zaczynać od nowa, bo ciągle brakowało mi przedmiotu kolekcjonerskiego.

Widziałem dzisiaj, jak ktoś powiedział, że były to jakieś 3/10 pod względem trudności, pękam ze śmiechu.

Nie wiesz, ile razy miałem ochotę rzucić kontrolerem w telewizor, ale potem pomyślałem, że to żenujące, a także drogie, ponieważ właśnie dostałem ten kontroler Astro, a dobry telewizor jest trudny do zdobycia w niskiej cenie.

Gram z dziećmi. Są młodzi. Mają około 6 lat. Pierwsza galaktyka goryla nie była dla nich zbyt trudna. Mnóstwo zgonów. Galaktyka ośmiornicy dała im szansę na zdobycie pieniędzy.

Musiałem im bardzo "pomagać". A teraz jesteśmy w galaktyce węża, a oni ledwo mogą przetrwać. To tylko 3 z 6 galaktyk. Naprawdę chciałem, żeby przeszli tę grę sami, ale na pewno tak się nie stanie. A nawet kiedy wskakuję, by pomóc, umieram w wielu chwilach.

Oczywiście, każdemu trudność będzie sprawiał inny etap z przeróżnych powodów i pod postem wypowiedziały się również osoby, dla których nie było to tak nieprzyjemne doświadczenie. Jednak większość komentujących jest zgodna, że krótkie poziomy są wymagające. Najwięcej osób uważa, że zdecydowanie zbyt trudny jest etap z lawą, w którym występują gumowe kaczki. Część osób uważa, że te najtrudniejsze wyzwania powinny być opcjonalne, a najlepiej dodane dla chętnych w ramach osobnych wyzwań lub Nowej Gry Plus, gdyby taki tryb istniał.

Ten etap wyzwania z jednym kwadratowym etapem sprawił, że byłem bardzo sfrustrowany lol.

Ten z żółtymi kaczkami, jak sądzę.

Chrzanić ten poziom. Zajęło mi to ponad 20 prób. Teraz jestem na ostatnim etapie wyzwań X. 

Problem z poziomami wyzwań polega na tym, że reszta gry jest naprawdę łatwa w porównaniu.

Nie przygotowuje Cię do perfekcyjnych, precyzyjnych umiejętności, których potrzebujesz, co prowadzi do porażki za porażką i wkrótce pojawia się frustracja.

Jest to błąd ze strony dewelopera. To rujnuje płynność głównej gry i choć jest świetna, poziomy wyzwań naprawdę zepsuły mi całą przyjemność z niej.

Tak, możliwe jest ukończenie gry bez ich wykonywania, ale myślę, że te poziomy powinny być dodatkiem do nowego trybu gry plus lub częścią osobnego trybu "wyzwania".

Jedynym poziomem, którego nie ukończyłem, jest ostatnie wyzwanie Golden Bot. Po wydaniu "Splash Sprint & To the Beat" po prostu nie miałem ochoty zawracać sobie tym głowy.

Nie sądzę, że cała gra jest trudna, na pewno będzie kilka zgonów, ale nie karze cię za śmierć, co bardzo mi się podoba, pozwoliło mi to na zabawę i eksperymentowanie więcej, co pozwoliło mi poprawić grę. W porównaniu z wieloma grami mario, które mają liczniki czasu lub żyć, o które trzeba się martwić. Myślę, że główna gra jest przyjemna, a nie trudna. Nie wiem, czy nazwałbym to "łatwym", ale niektóre poziomy są dość proste.

Zgadzam się jednak, że zdobycie platyny można uznać za trudne. To ostatnie wyzwanie zajęło mi co najmniej 30 minut do godziny. Poziom Duck Lav również wymagał dobrych 20 prób lub więcej.

Było kilka innych, które uznałbym za trudne, ale niekoniecznie trudne.

Powiedziałbym, że 80% poziomów w grze thw nie jest zbyt wymagające

Następnie 15% jest wyzwaniem, myślę o dodatkowych poziomach, które mogą wymagać kilku prób, a także obejmować tutaj bossów

Wtedy 5% poziomów jest trudnych. Mianowicie ostatnie wyzwanie, poziom z lawą i kaczkami i kilka innych poziomów kształtów i Na Niepewnym Gruncie.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do ASTRO BOT.

Źródło: Reddit

Komentarze (129)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper