Atrakcyjne postacie w grach. Twórca Final Fantasy zdradza, dlaczego tworzy takich bohaterów

Gry
1731V
Final Fantasy VII Rebirth Tifa
Mateusz Kucharski | Wczoraj, 14:08

Tetsuya Nomura miał ogromny wpływ na wiele odsłon Final Fantasy. Japończyk postanowił wyjaśnić, dlaczego stara się tworzyć atrakcyjne postacie i co na ową atrakcyjność wpływa.

W serii Final Fantasy znajdziemy całą gamę unikalnych postaci, które gracze po prostu pokochali. Niektóre z nich uzyskały wręcz status ikon w gamingowym świecie. Bardzo duży wkład w ich kreację miał Tetsuya Nomura, który od lat współtworzy serię Final Fantasy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nomura udzielił wywiadu dla serwisu Young Jump. Opowiedział w nim o tym, co motywowało go do tworzenia postaci z Final Fantasy i dlaczego Japończyk tak często decyduje się na atrakcyjnych bohaterów i bohaterki. Powodem jest wypowiedź jego kolegi z czasów liceum.

Kiedy byłem w liceum, kolega z klasy grał w grę, w której główny bohater nie był przystojny. Powiedział wtedy: "Dlaczego w świecie gry też muszę być brzydki?" Te słowa wywarły na mnie bardzo duży wpływ. 

Atrakcyjność, o której mówi Nomura, tyczy się zarówno postaci męskich (np. Cloud, Squall), jak i żeńskich (np. Tifa, Lightning). Niegdyś możliwości techniczne były znacznie bardziej ograniczone, a mimo to Japończyk zdołał urzeczywistnić swoją wizję.

Tetsuya Nomura podkreśla jednak, że atrakcyjność to nie tylko wygląd zewnętrzny. To także charakter kształtujący daną postać. Twórca twierdzi, iż wszystkie postacie z Final Fantasy VII cechuje ogromna indywidualność, co bezpośrednio wpływa na atrakcyjność. 

Jestem bardzo wybredny, jeśli chodzi o podstawy projektów postaci, aż do najmniejszych szczegółów, takich jak to, dlaczego ta część ma taki kolor, albo dlaczego taki właśnie kształt. Te szczegóły stają się częścią osobowości postaci, która ostatecznie staje się częścią gry i jej historii. 

Źródło: Automaton-media

Komentarze (86)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper